اصول طراحی هتل الناز رحیمی، راحله حسینی
هتل کیوسِرا

هتل ماردان پالاس
Mardan Palace
متن: حمید خداپناهی

هتل ماردان در ساحل زیبای لارا در جزیره‌ی آنتالیای ترکیه قرار گرفته است. این هتل گران‌ترین و لوکس‌ترین هتل در کل اروپا و حوزه‌ی دریای مدیترانه است. صاحبِ هتل مولتی‌میلیونر آذربایجانی تِلمان ایسْمایْلوف است که پروژه‌ی سنگینِ 4/1 میلیارد دلاریِ ساخت آن را به تنهایی تقبل کرده است. هتل ماردان چندی پیش در روز 23 ماه مه‌ی سال 2009 افتتاح شد. در مراسم افتتاحِ هتل، پَریس هیلتن، مِرایا کری، شارون سْتون، ریچارد گیر، مونیکا بلّوچی، سیل، تام جونز و نورسلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان حضور داشتند.
‌هتل جمعاً 560 اتاق و سوئیت دارد. هر یک از اتاق‌ها و سوئیت‌های آن نمای بی‌نظیری به کوه‌های اطراف، و استخر عظیم هتل و دریا دارد و به سیستم‌های پیشرفته‌ی سمعی‌ بصری، شامل Wi-Fi و نیز تلویزیون‌های LCD مجهز است.
ساختمان هتل ماردان چندین «جناح» مشخّص و متمایز دارد: جناح آناتولی، جمعاً شامل 225 اتاق است؛ جالب‌ترین مشخصه‌ی جناح آناتولی دکوراسیون داخلیِ آن است به سبک معماری کاخ‌های عثمانی، که ترکیب رنگ بسیار عالی و پر زرق و برق با چوب‌های اعلای تیره‌ای دارد که در تزئینات آن طلا به کار رفته است؛ خصوصیت اصلیِ جناح اروپایی، شامل 203 اتاق با طراحی داخلی پست‌مدرن، سادگی است. و سرانجام جناح دلمه باغچه، که در آن از مجلل‌ترین مبلمان استفاده شده، 88 اتاق دارد.
هتل مجهز است به سالن کنفرانس، سالن ملاقات خصوصی، سالن مهمانی، سالن مخصوص اجرای مراسم، سالن تشریفات، آمفی‌تئاتر، سینما، کلوپ شبانه، زمین و وسایل بازی برای کودکان، و یک زمین گلف با 18 سوراخ.
بزرگترین استخر شنا در کل کشورهای مدیترانه در این هتل قرار دارد. در داخل آن یک آکواریوم در زیر سطح زمین قرار گرفته که 2400 ماهی مناطق گرمسیری در آن زندگی می‌کنند. روی استخر را می‌توان با یک گوندولا (کَرَجیِ ونیزی) طی کرد، که این کار به‌تنهایی نیم ساعت طول می‌کشد.
یک اسپا به مساحت 1100 متر مربع دارای یک ساحل شنی مخصوص برای این هتل طراحی شده که شن آن را اختصاصاً از مصر به محل هتل حمل کرده‌اند. حمام بخار، سالن آروماتراپی و هیدروتراپی یا «آب‌درمانی»، حمام بخار گروهی و تک‌نفره، و سونا ــ اینها فقط مشتی نمونه‌ی خروار از کل امکانات اسپای هتل است. اسپا شامل یک سالن ورزش بسیار بزرگ نیز هست.
غذاخوری مجهز و فضای دلباز برای نشستن و صحبت کردن نیز بسیار جالب طراحی شده‌اند؛ خود غذاخوری بخش‌های مختلفی دارد، مانند رستوران روسی، رستوران فرانسوی، رستوران مدیترانه‌ای، بار اونیکس، بار آبشار، بار جَز با موسیقی زنده که سلایق گوناگون را ارضاء می‌کنند.
10,000 متر مربع ورق طلا، 500,000 قطعه کریستال و 23,000 متر مربع مرمر ایتالیایی در ساخت کل هتل به کار رفته است. هتل ماردان هتلی است که تجمل از نوع شرقی را بیشتر می‌پسندد. اگر میلیونر نیستید و به‌خصوص اگر قلب‌تان ضعیف است پیشنهاد می‌کنیم که هرگز به این هتل قدم نگذارید!

Sources:
www.overseaspropertymall.com
www.kiwicollection.com
www.mardanpalace.com
www.reservationseurope.com
www.antalyaresorts.com
en.wikipedia.org

منتشر شده در : یکشنبه, 7 فوریه, 2021دسته بندی: مقالات, هتلبرچسب‌ها: