مجموعه‌ی تجاری فرهنگی، تاریخی و اداری هارمونی
نقش عکاسی در شناخت معماری و معماری ایران، ابراهیم روحی

نمایشگاه آثار الهام لطفی در گالری خانه ی هنر

مجموعه‌ی تجاری، فرهنگی، تاریخی و اداری هارمونی

الهام لطفی، متولد تهران و كارشناس ارشد معمارى از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مركز است. عمده‌ی مطالعات او در زمینه‌ی لنداسکیپ معماری است. او در مجموعه‌ی هارمونیک سنتر مشاور معمارى، طراحى داخلى، مبلمان و فضاسازى است. در نقاشی‌هایش سعی در القاء روح مؤثر بر مخاطب و ببینده را دارد. آثارش جستجو براى الهام، جشن زندگى و نقاشى از روى قلب و احساس است. زن در نقاشى‌ها‌ی وی با سرهايى كه با گل شكوفه مى‌كنند، نشانی از جشن عارفانه‌ی زنان است.
وی در مورد آثارش چنین بیان می‌کند: «انسان‌ها را نقاشى نمى‌كنم، بلكه احساسات آنها را نقاشى و رنگ مى‌كنم. تعریف من از روحيه‌ و احساسات زن (بانو)، راهى طبيعى براى بيان خود و ارتباط با جهان است. من اين چشم‌انداز را «Flower head» مى‌نامم. كسانی  كه با انرژى فراوان، ايده‌ها و احساسات شكوفا مى‌شوند، چشمانشان بسته است، طوری که آنها مى‌توانند به سمت درون، به قلب‌هايشان نگاه كنند. من معتقدم كه پاسخ سؤالات زندگانیمان در درون ماست و هنگامى كه پيدا شد به ما كمك مى‌كند تا معناى واقعى زندگى را كشف كنيم و در درخشان‌ترين نور، روشن شويم. من هميشه احساس قوى بودن زنانه داشته‌ام، كه از آن به‌ عنوان انرژى زنانه یاد مى‌كنم. انرژى زنانه را به ‌عنوان ظريف «گيرنده و پاسخگو» توصيف مى‌كنم. نوعى از انرژى كه قدرتمند است تا زندگى و جهان را تغيير دهد. روزهايى كه انرژى و احساس بانوانه را بيشتر و بيشتر از قبل در جهان مى‌بينيم، جنبشى درخشان از فرهنگ جنگجوى زنانه بيدار است. بانوانى که با شاخه‌ی زيتون‌هاى در سر آويخته، مسيرى را براى نسل‌هاى آينده روشن مى‌كنند که الهام‌بخش هر روز من است.
شاخه‌ی زيتون، سنبل صلح، پيروزى و دوستى است که آداب و رسوم يونان باستان را نشان مى‌دهد و بيشتر در فرهنگ حوزه‌ی درياى مديترانه يافت مى‌شود. تاريخچه‌ی شاخه‌ی زيتون در يونان و روم، در اساطير يونانى آتنا با پوزيدون، خداى دريا براى در اختيار داشتن آتن به رقابت پرداختند. پوزيدون با پرتاب نيزه‌ی سه شاخه خود به آكروپليس كه آب دريا از آن فوران كرد، ادعاى در اختيار گرفتن آن را نمود، ولى آتنا با كاشت درخت زيتون براى اولين بار خوبى را به كار برد و صلح و دوستى را پيشنهاد كرد. دادگاه خدايان و الهه تشكيل شد و آنها آتنا را برگزيدند، به آتنا حكم دادند و او را انتخاب كردند، به اين دليل كه او هديه‌اى زيبا به زمين داده بود. هم‌ اكنون تاج گل‌هاى زيتون بر سر عروس‌ها گزارده می‌شود و به برندگان المپيك این تاج هديه داده مى‌شود.

گالری هنر هارمونی

منتشر شده در : دوشنبه, 21 فوریه, 2022دسته بندی: نمایشگاه, هنربرچسب‌ها: