ایستگاه قیطریه مهندسین مشاور پرداراز
مرکز فرهنگی گوئیانیا

مجتمع فرهنگی گوم­ـهُ

معماری از یُنگیو یانگ + چانگ­هون شیـن + معماران اونسانگ­دُنگ

GumHo Cultural Complex
Architecture by Yongyoo Jang + Changhoon Shin + Unsangdong Architects

کرینگ: ما به نمایندی از تخیل مردم و گاه با مورد توجه قرار دادن رؤیاهای ناخودآگاه آنان که باید به شیوه­‌های ویژه­‌ی فهمیده شود، معماری را در دسترس همگان قرار داده‌­ایم. هویت اجتماعی، بیش از تولید با مصرف ارتباط مستقیم دارد، که می­‌توان برای مثال، «تولید صنعتی فضا» را مطرح کرد که بر انگیزاننده‌­ی خواست و آرزوی مصرف­‌کننده است. معماران نیز امروزه به شیوه‌­ی مشابهی فعالیت می­‌کنند، یعنی محصول را هم‌طراز با «ارزش برند کالا» تولید می­‌کنند. علّت اهمیت فهم جنبه‌­های بنیادین و روش‌­شناسانه‌­ی تولید محصول و فروش آن نیز همین است. فروش طرّاحی تنها به معنای پاسخ یکجا به همه­‌ی خواسته‌­های مشتری نیست، بلکه منظور پدیده‌­ای کلّی، ممتد و سیّال است و روش انگشت­‌گذاردن بر نقاط حسّاس ذهن آن‌ها، و اغنای آنان به برگزیدن محصول بعدی شما به عنوان میل و آرزوی درونی خودشان، گر چه در عین حال واکنش مناسب و مسئولیت‌­پذیر بودن در قبال تغییر ماهیت «نحوه­‌ی نگرش به بازاریابی طرح‌های معماری» نیز از اهمیت برخوردار است.
پروژه‌­ی «گالری گوم­­ـهُ» برای من زمینه­‌ی مشابهی برای مواجهه با چنین چالش فراهم آورد، تا تلاش کنم به کمک رویکرد «ارزش برند کالا» مجموعه­‌ی اولیه­‌ی برنامه‌­های اجرایی را تغییر ماهیت دهم که در عین حال برای گروه مشتریان طرح نیز از اهمیت حیاتی برخوردار است. ما مجموعه­‌ی جدیدی از نمودار برنامه­‌ها ارائه کردیم که می­توان بر اساس آن برنامه‌­های جدیدی برای محیط اداری و امکانات فضایی به دست آورد، و کارفرما می­‌تواند بر اساس مشخصه­‌های فرهنگی خود اجرای آنها را تأیید کند. این طرح، پیشنهادی­ست که چگونگی اجرای سازه‌­ی معماری «فضای بْـرَنددار» را تعیین می­‌کند.
در مواجهه با دنیایی از اطّلاعات که پیچیده‌­تر نیز به نظر می­رسد، معماران باید آگاه باشند و از هم‌­اکنون برای یافتن راه‌های تجهیز خود به پدیده­‌ی جدید ارزش برند کالای اختصاصی دست به کار شوند.
هویت یک برند: شرکت‌ها از اصل برند و علامت تجاری به­‌عنوان یک وجه تمایز در عرضه­‌ی معماری خود استفاده می‌­کنند تا به‌­آسانی بتوان هر یک را از دیگری متمایز کرد. باید بپذیریم که خواسته­‌های جامعه‌­ی مدرن با تبدیل شدن معماری به یک برند در ارتباط است. به جای اینکه مشتری صرف باشیم، تلاش کرده­‌ایم تا به منظور ایجاد یک رابطه­‌ی دوجانبه و مکمل بین مشتری و شرکت‌ها به ساختمان هویت دهیم.

کرینگ مالتی: این مجموعه از طریق ساختار معماری، برای اوووریم (UwooRim) هویت آفریده است. برند اِئوئیریم (EoUIRim) از گوم­هُ از هارمونی آغاز می‌­شود، هر چند تحلیل ما راستای نافذتری از هارمونی را پیشنهاد می‌­داد تا با جامعه ارتباط برقرار کند و در آن گسترش یابد. پس از تزریق هارمونی به طبیعت، زندگی و عناصر متفاوت درون شهری، هر یک از محصولات همچون سرودی در شهر و منطقه طنین‌­انداز شده‌­اند. سوارخ صوتی بزرگی شکل گرفته و تخیلش را به شهر بخشیده و از شهر انرژی گرفته است. این سوراخ با ایده‌­ی «رؤیا» ارتباط دارد. استوانه‌­ها به دورن فضا رخنه می­‌کنند و در عین حال عناصری خیالی هستند که به بیان رؤیاها، دلبستگی‌ها، و ارتباطات می­‌انجامند.
بازاریابی فرهنگی: ما فهمیده­‌ایم که می‌­توان از معماری علاوه بر فاکتور اصلی و اولیه در ساختمان­‌سازی به عنوان ابزاری برای ارتباط با یک اصل فرهنگی نیز استفاده کرد. طرح‌ها باید از فروش صِرف یا عمومیت بپرهیزند، و در عین حال بین تصویر برند و معماری ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، نیاز اساسی، ساخت فضاهای فرهنگی جدیدی­ست که برند فرهنگی را تقویت کنند.
فضاهای خلاق فرهنگی: کانسپت اصلی مرکز فرهنگی، تنها به یک خانه‌­ی نمونه­‌ی ساده خلاصه نمی‌­شود، بلکه منظور فراهم ساختن مجموعه­‌ای چندمنظوره از خانه‌­های نمونه­‌ی سابق است. چنین کانسپتی دخالت یک مدیر هنری حرفه­‌ای، که به هنر و فرهنگ صرفاً به عنوان یک واقعه‌­ی زودگذر نمی­‌نگرد، را می­‌پذیرد. ما چنین مجموعه‌­ای را همچون گذرگاهی برای ارتباط با مشتریان مطرح می‌­کنیم، ارتباطی که از طریق برگزاری اجراهای عمومی، رویدادها، نمایشگا‌ه‌­ها و مسابقات در مجموعه‌­ای فرهنگی بر قرار می شود.

مجتمع فرهنگی گوم­ـهُ

معماری از یُنگیو یانگ + چانگ­هون شیـن + معماران اونسانگ­دُنگ

مدارک فنی
منتشر شده در : چهارشنبه, 28 اکتبر, 2020دسته بندی: مجتمع فرهنگیبرچسب‌ها: