کلبه‌‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­ی نوسازی‌‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­شده‌‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­ی کوهستانی ناحیه‌‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­ی تِتون، وایومینگ، آمریکا
سبکی برتر در کوهستان راکی این شَله‌­­ی (کلبه) اسکی واقع در تلوراید

طراحی داخلی در فلوریدا

کوستال ساوث – خط ساحلی پرپیچ وخمی که پیرامون شبه‌­­جزیره‌­­ی فلوریدا گسترده شده است – تفاخری مخصوص به خود دارد. برخلاف تکلف و خشکی اولد ساوث و بی پروایی نیوساوث، غرور و افتخار کوستال ساوث از شناخت عمیق جایگاه خود در تاریخ سرچشمه می گیرد. فلوریدا سکونتگاه قدیمی‌­­ترین مهاجران اروپایی در ایالات متحد است. شهر سنت آگوستین که در سال ١٥٦٥ به وسیله‌­­ی اسپانیایی‌­­ها بنیان گذاشته شد، از این نظر ٤٢ سال بر جیمزتاون در ویرجینیا پیشی می‌­­گیرد. داستان پرماجرای سال‌های آغازین تاریخ فلوریدا در سال‌­­شمار تاریخ آمریکا نیز جایگاهی منحصربه فرد به آن می‌­­بخشد: تنها بیست سال پس از نخستین سفر کریستف کلمب به آمریکا، هیأتی در پی یافتن چشمه‌­­ی جوانی که بنا به شایعات در این سرزمین جدید واقع بود، به سوی این منطقه به راه افتاد. می‌­­دانیم که هیچ کس موفق به یافتن چنین چشمه‌­­ای نشد، ولی احتمالاً این هم اتفاقی نبود که هزاران نفر از شهروندان پیشگام به میامی نقل مکان کردند، جایی که روزهای آفتابی، شب‌های خنک، و نسیم دلچسب اقیانوس چیزی کم از چشمه‌­­ی جوانی ندارند.
نسیم اقیانوس یکی دیگر از عوامل زندگی‌­­بخش فلوریداست: این نسیم نه‌­­تنها رایحه‌­­ی پرطراوت اقیانوس آرام را به شهر می‌­­آورد، بلکه بوهای ازیاد رفته‌­­ای را نیز در خاطر اهالی زنده می‌­­کند؛ بوی الوارهای پوسیده‌­­ی کشتی‌های به‌­­گل‌­­نشسته‌­­ی اسپانیایی یا باغ‌های انبوه یاسمن و پیچ امین‌­­الدوله که در رشته‌­­جزایر پیرامون دماغه‌­­ی نوک‌­­تیز ایالت روییده‌­­اند. در همینجا پارک طبیعی اِوِرگلیدز، بزرگترین دشت نیمه‌­­استوایی کشور، نیز رازهایی دیرین را از دزدان دریایی و راهزنانی در خود حفظ کرده است که سنت جست‌­­وجوی ثروت را که اسپانیایی‌­­های رویازده دو قرن پیش آغازش کرده بودند، ادامه می‌­­دادند.
بازتاب آن خوش‌­­بینی آغازین در شهرهای فلوریدا نمایان است: معماری سبک اسپانیایی با حیاط‌ها و دیوارهای گچ‌­­گاری‌­­شده‌­­ی صورتی و گلی‌­­رنگ آن، سقف‌های کاشی قرمز، و تزئینات روکوکو محلات را همچون کیک‌های پرزرق و برق زینت داده‌­­اند. در امتداد مجمع‌­­الجزایر کیز خانه‌­­های چوبی سبکسرانه با رنگهای براق و تزئینات شگفت‌­­انگیز، گواه طبیعت سرخوش زندگی در کنار ساحل هستند. به نظر می‌­­رسد عادت به شتاب و نگرانی همراه با نسیم اقیانوس از این منطقه رخت بر بسته است. علاوه بر این ملاحظات جغرافیایی، تاریخی و معماری، ظرافت افسون‌­­کننده‌­­ی بزرگترین نقطه‌­­ی تمرکز ساختمان‌های Art Deco در کشور نیز بر چشمگیری بصری این ناحیه‌­­ی جنوبی آمریکا تأکید می‌­­ورزد.
این ساختمان‌ها که ابتدا در دهه‌­­ی 1930 سربرافراشتند، نماد نیروهای فرهنگی تأثیرگذار در فلوریدا هستند: سرخوشی مردم‌­­پسند موجود در آنها بی‌­­هیچ قاعده‌­­ای از فوتوریسم، کوبیسم، سوررئالیسم و نیز از ابزارهای طراحی به‌­­کاررفته در فرهنگ‌های باستانی آشور، مصر، آزتک و مایا، و به همان اندازه از زیباشناسی ماشینی طراحان پیشرو اروپایی سرچشمه می‌­­گیرد. همچنین جزئیاتی از طراحی دریایی مشاهده خواهید کرد که مستقیما از عشق جنون‌­­آمیز به کشتی‌های مسافرتی مجلل ناشی شده است: دیوارهای انحنادار، پنجره‌­­های گرد و نرده‌­­هایی از لوله‌­­های فلزی برای پلکان.
این ساختمان‌های مدرنیستی کارا و ساخته‌­­شده از فولاد، شیشه و نماهای براق، همانند تندیس‌هایی به چشم می‌­­آیند که با موتیف‌های استوایی، گیاهی و مدرن خود، آراستگی و توانگری و ظرافت و برازندگی غیرمتعارفی را به نمایش می‌­­گذارند.
طراحان فلوریدا نگرش خاص خود را نسبت به جهان دارند که اندکی رهاتر، اندکی سنت‌­­شکنتر و اندکی مبتکرانه‌­­تر از دیگران است. امروزه حتی در آراسته‌­­ترین و متین‌­­ترین طراحیهای داخلی سرنخی از سنت‌­­شکنی نهفته است. در این بخش شما نمونه‌­­هایی از این نگرش فردی نسبت به طراحی را مشاهده خواهید کرد: مجسمه‌­­ای غریب، فرشی با نقش نامتعارف، و لوستری شگفت‌­­آور، همگی در خانه‌­­های طراحی‌­­شده به وسیله‌­­ی طراحان کوستال ساوث جایی مطلوب برای خود پیدا می‌­­کنند.

منحصربه‌‌­­‌­­فرد کردن جزئیات
طراحی داخلی کرافورد
سندی کرافورد، طراح شرکت ASID، به علت اعتقاد به آن که هر کارفرما منحصربه‌‌­­‌­­فرد است و باید رویکرد طراحی خاص و مستقلی برای او در پیش گرفت، شهرت دارد. او با آفرینش موفق طراحی‌هایی دیرپا پروژه‌‌­­‌­­ی هر مشتری را به نمونه‌‌­­‌­­ای شاخص تبدیل می‌‌­­‌­­کند. طراحی‌های او معرف شخصیت کارفرما و دلبستگی‌های او هستند و در نتیجه از طریق خلق محیط‌های نزدیک و آشنا برای کارفرمایان و جزئیات تاثیرگذار، در بهبود زندگی آنان مؤثر واقع می‌‌­­‌­­شوند. این فلسفه‌‌­­‌­­ی «چیزی منحصربه‌‌­­‌­­فرد» خانه‌‌­­‌­­ها و ادارات را به اتاق‌هایی بسیار شیک و حساب‌‌‌­­‌­­شده تبدیل می‌‌­­‌­­کند که بسیار گیرا و راحت می‌‌­­‌­­نمایند.

برازندگی محل سکونت
شرکت «جلوه‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­های طراحی» (دیزاین افکتز)
تعبیرات پیشروانه از تأثیرهای معماری اروپایی و پایبندی به کیفیت بی‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­چون‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­وچرا بهتر از هر چیز معرف نگرش نو شرکت «جلوه‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­های طراحی» نسبت به معماری است. هدف، ساختن آثاری فارغ از بند زمان است که نمایانگر روح و شخصیت کارفرما باشند.

رسمی و کارا
شرکت طراحی جک فیلیپس
طراحی خوب باید تا ابد دوام داشته باشد… طراحی خوب پیوند سبک شخصی طراح و خصوصیات فردی کارفرماست. اتاق‌ها باید بیشتر بازتاب‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­دهنده‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­ی طراحی کلاسیک و ویژگی‌هایی آزاد از بند زمان باشند تا گرایش‌ها و مدهای روز. فضاهای بزرگ به همین شکل هستند؛ آنها ساکنان را به زندگی دعوت و تشویق می‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­کنند و با گذشت سالها خود رشد و توسعه می‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­یابند. زمانه به علاقه‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­های مختلف میدان می‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­دهد و اتاق‌ها در هر هنگام باید معرف سنجیده و صاحب‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­سبک ساکنان خود باشند.

ایما و اشارات بارز
شرکت طراحی داخلی جینی استاین
شرکت طراحی داخلی جینی استاین که در سال 1975 تأسیس شده است مجموعه‌‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­ی کاملی از خدمات طراحی ساختمان‌های مسکونی و تجاری را در اختیار مشتریان خود می‌‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­گذارد. این شرکت از منسوب کردن فعالیت خود به یک سبک یا دوره‌‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­ی مشخص دوری جسته و ترجیح داده است در هر پروژه شیوه‌‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­های معماری مختص و مناسب همان پروژه را به اجرا درآورد. به همین منظور نیز کتابخانه‌‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­ی مرجع بزرگی با کتاب‌های فراوان درباره‌‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­ی جزئیات معماری دوره‌‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­های تاریخی در اختیار گرفته و علاوه بر آن، در کارگاه خود در ناحیه‌‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­ی زیبای سن‌‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­مارکو در جکسن‌ویل، مجموعه‌‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­ای از مبلمان عتیقه، نقاشی‌های رنگ‌‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­روغن، حکاکی‌های عتیقه و لوازم تزئینی گرد آورده است.

منتشر شده در : چهارشنبه, 19 می, 2021دسته بندی: طراحی داخلیبرچسب‌ها: