عمارت جمشیدی، اثر شرکت مهندسی عمران و مسکن‌سازان استان فارس
Chair D, Nasser Batoui and Vahid Zulfi

صندلی «عنکبوت» اثر ناصر بتوئی و وحید زلفی

صندلی «عنکبوت» اثر ناصر بتوئی و وحید زلفی

با رشد جمعیت در دنیای مدرن امروز بزرگ ترین معضلی که انسان ها با آن دست به گریبانند محدودیت فضاست . یکی از اهدافی که طراحان داخلی در این زمینه دنبال می کنند استفاده بهینه از کمترین فضا در چیدمان داخل  بناست ؛ این امر سبب شده تا در این برهۀ زمانی طرح هایMulti Function  ( چند کاربردی ) بیشتر مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گیرد و از این رو در چند سال اخیر ، طرح های زیادی نظیر خانه های کوچکی که فضاهای متعددی در دل خود جای دارند یا مبلمان هایی که با تغییر شکل ، فضایی بزرگ تر برای استراحت را تامین می کنند ، بسیار پر طرفدار شده اند .

صندلیSpaider  یا عنکبوت از جمله طرح های چند کاربردی می باشد که علی رغم داشتن فرم صندلی راحتی ، قابلیت تغییر به شکل تخت خواب و تخت استراحت روزانه یا Day bed را نیز داراست .

ایدۀ اولیۀ این صندلی که شکل آن نیز تدایی کننده پاهای عنکبوت است از بدن این حیوان گرفته شده . مصالح به کار رفته در ساخت این صندلی فولاد پرداخت شده و تشکهای چرمی می باشد و تشک انتهایی آن با قابلیت چرخش 360 درجه این امکان را به فرد می دهد که پشتی آن را در زاویه دلخواه خود تغییر دهد و در عین حال بتواند از کمترین فضا بیشترین استفاده را داشته باشد .

مدارک فنی