استودیوی معماری و طراحی آواد
شو روم شرکت دمساز صنعت، اثر خانواده سوادکوهی فر، مهندسین مشاور صحیفه اسکان (خانواده سوادکوهی فر)

سالن زیبایی گلسان، اثر عماد سوادکوهی فر

در این پروژه به دلیل اینکه موضوع طراحی “سالن زیبایی برای خانم‎ها” بود، کانسپت اصلی سیالیت مو و لطافت زنانگی مد نظر گرفته شد. بنابراین اتودهایی با این پیش‌فرض زده شد ولی باتوجه به هزینه ساخت بالای فرم‎های آزاد و زمان نسبتا زیاد اجرای پروژه چالش زیادی وجود داشت که اجرایی شدن طرح را مشکل ساز می کرد.
در روزهایی که در دانشگاه علم و صنعت تدریس می کردم یک دستگاهی در دانشگاه بود که حدودا 5 سال پیش خریداری شده بود و بدون استفاده در دانشکده معماری رها شده بود. با کمک اساتید و دانشجویان این دستگاه که هات وایر نام داشت مجدد راه اندازی شد، و جرقه‎ای شد که با اطمینان بیشتر طراحی را تکمیل بکنیم و برای اولین بار با این روش با هزینه بسیار منطقی فرم‎های پیچیده را تولید کنیم.
در این روش با استفاده از یونولیت‎های فشرده که به صورت چهار محوره با این دستگاه برش خورده اند را به عنوان قالب در نظر گرفتیم و سپس با فایبرگلس پوشش داده شدند و در نهایت با استقامت بالا، حس لطافتی که مد نظر داشتیم را اجرا کردیم.

معماری معاصر ایران: تجاری، طراحی داخلی

__________________________________________

نام پروژه: سالن زیبایی گلسان
عملکرد: سالن زیبایی
معماران اصلی: عماد سوادکوهی فر
کارفرما: سرکار خانم دانش
همکاران طراحی: ساسان سوادکوهی فر، علی سوادکوهی فر، عرفان سوادکوهی فر، مهدی کیانی، شهاب مهاجرانی، حدیث کلهر، داوود علی اکبریان
تهیه نقشه های فاز 2: شهاب مهاجرانی، حدیث کلهر
آدرس پروژه: تهران پارس، خیابان 196، سالن زیبایی گلسان
طول جغرافیایی: 35.743970
عرض جغرافیایی: 51.526499
مساحت/زیربنا: 200 متر مربع
جزئیات طبقات و کاربری آنها: در یک طبقه می باشد.
طراحی و دکوراسیون داخلی: مهندسین مشاور صحیفه اسکان
مشاوران و اجرای نورپردازی: مهندسین مشاور صحیفه اسکان
اجرای پروژه: مهندسین مشاور صحیفه اسکان
طراحی تأسیسات: مهندسین مشاور صحیفه اسکان
نوع تأسیسات سرمایش: کولر آبی / گرمایش رادیاتور
سرپرست کارگاه: مهندس قلعه نوعی
نظارت پروژه: مهندسین مشاور صحیفه اسکان
تاریخ طراحی: 29/01/1398
تاریخ شروع ساخت: 10/03/1398
تاریخ پایان ساخت: 10/05/1398
عکاسی پروژه: پژمان الاسمند
مشاور رسانه‌ای: محمدرضا جوکار
مشاور هنری: محمدرضا جوکار
مشاور مبانی فکری: محمدرضا جوکار
مشاور گرافیک: محمدرضا جوکار
بودجه‌ی کل: 2.300.000.000ريال
برندهای محصولات مصرفی:
1) Monto Color
2) کاشی تبریز

منتشر شده در : پنج‌شنبه, 28 نوامبر, 2019دسته بندی: طراحی داخلی, طراحی داخلی / تجاریبرچسب‌ها: , ,