ویلای پلور، اثر مجتبی تسلط و محمدعلی محمدیان
اتاق خواب‌های امروزی

زندگی با کودکان
طراحی فضای آشپزخانه برای کودکان
ترجمه‌ی فرید عابدین شیرازی

Living With Kids
Kitchens

آشپزخانه اغلب رکن اصلی خانه در نظر گرفته می‌شود.
از تصویر قرون گذشته اجاقی پر سر و صدا که اعضای خانواده را به درون خانه می‌کشید تا بخش غذای حاضری و مرکز ارتباط مدرن امروزی، آشپزخانه به عنوان محلی برای زمانی که اعضای خانواده در منزل هستند، برای همه‌ی افراد باقی مانده است چه در حال آشپزی، تفریح، یا فقط در حال غذا خوردن باشید، این احتمال وجود دارد که یک آشپزخانه خانواده پسند برای برطرف کردن نیازهایی مانند، ایمنی، انبار و عملکرد داشته باشد.

هدف آشپزخانه‌ی شما
غذا به راستی راه تغذیه زندگی است و به تنهایی خانواده را هر روز گرد هم می‌آورد. چه یک غذای حاضری سریع باشد یا شامی پر از مخلفات هرگز روزی وجود ندارد که از آشپزخانه استفاده‌ای نشود غذا عشق است یا همان گونه که فیشر بسیار شیواتر میگوید به نظرم میرسد که نیازهای اساسی سه گانه‌ی ما یعنی غذا و امنیت و عشق به قدری در هم آمیخته و در هم تنیده شده است که نمی‌توانیم با صراحت به یکی بدون در نظر گرفتن دیگری بی‌اندیشیم. بنابراین وقتی از گرسنگی می‌نویسم حقیقتا درباره عشق و ولع درباره آن می‌نویسم به طور طبیعی یک آشپزخانه‌ی تاریک و ناخوشایند یکی از اولین مکان‌هایی است که خواهید خواست آن را برای خانواده‌تان بازسازی کنید
یک آشپزخانه با سازماندهی مناسب لزوماً به معنای وسایل پیشرفته و تمامی امکانات نیست. مانند هر اتاق دیگری در، خانه دکوراسیون ایده آل چیزی است که به بهترین شکل برای شما و خانواده‌تان مناسب است استیل و چوب رنگ زدایی شده هر دو جذاب و مدرن هستند، اما آشپزخانه‌های شیک کاملا متنوع ارائه می‌شوند چوب رنگی، بسیاری از خرت و پرت‌ها و کفپوش‌های ناهماهنگ به همان خوبی که برای زندگی ساده استفاده می‌شوند تا زمانیکه آشپزخانه به خوبی ساماندهی شده باشد نیز به کار می‌آید اگر شما یک آشپز ماهر، هستید به وسایل مناسب نیاز دارید که حتا اگر به ساده‌ترین شکل آشپزی کنید نیز کارآمد باشند. شاید مجموعه‌ای از قابلمه‌ها و تابه‌ها کفایت کند. هر چیزی ممکن است مناسب باشد.
چون از آشپزخانه اغلب به عنوان مکان غذاخوری استفاده می‌شود، ممکن است اهمیت داشته باشد که در نظر بگیرید چه غذاهایی در آنجا سرو میشوند اگر فقط صبحانه و غذاهای حاضری در آشپزخانه مصرف می‌شوند یک دکوراسیون غیر رسمی روز هنگام آن منظور را برآورده می‌سازد. اگر خوردن شام در آشپزخانه یک عادت معمول است، ممکن است بخواهید سبکی چند منظوره تر را در نظر بگیرید که به سادگی از یک مکان ناهارخوری خودمانی به محلی آراسته مخصوص شام برای کل خانواده تبدیل شود، همینطور برای یک یا دو مهمان برای مثال ممکن است بخواهید یک میز و صندلی‌هایش را به جای چهارپایه و یک پیشخوان جای دهید و استفاده از کرکره به جای پنجره ی خالی باعث می‌شود آشپزخانه در هنگام شب دنج تر احساس شود.
اگر آشپزخانه‌ی شما به سمت اتاق نشیمن باز می‌شود و وقتی پذیرایی می‌کنید تبدیل به یک اتاق مهمانی می‌شود، یک آشپزخانه جزیره ای میتواند وظیفه دیگری را به عنوان یک بار برای سرو نوشیدنی انجام دهد، و با این حال برای کودکان امن و بی خطر باشد تا در هنگام روز در آن وقت بگذرانند اگر اغلب از مهمان‌ها پذیرایی می‌کنید بهتر است افزودن یک اجاق اضافی یک یخچال بزرگتر و کمدهای ذخیره سازی زیادی را در نظر بگیرید زیرا تهیه و تدارک از، قبل کلید اصلی موفقیت همزمان در یک مهمانی شام و زندگی خانوادگی است.

 

سازماندهی اصول طراحی
ایجاد نظم در آشپزخانه در برخی موارد مثل ایجاد شیوه هایی از میان آشفتگی به نظر می‌رسد، اما یک آشپزخانه که به خوبی سازماندهی شده می‌تواند تجربه آشپزی را از هرج و مرج به لذت بدل سازد از فضای خود خلاقانه استفاده کنید چه شما یک آبدارخانه یا فقط چند کابینت داشته باشید از اینکه چه بهره وری زیادی از فضای ذخیره سازی خود می‌توانید بدست آورید شگفت زده خواهید شد.
حتا معمولی ترین و عادی ترین فضاها هم می‌توانند به عنوان مکان ذخیره سازی به کار روند گلدان‌ها کاسه‌ها یا لیوان‌های زیبا میتوانند در بالای کابینت‌هایی که تا بالای سقف امتداد نمی یابند نگهداری شوند جزیره های مرکزی آشپزخانه یا تخته‌های برش با یک طبقه پایینی میتوانند اشیاء را نیز نگهداری کند، در صورتیکه آنها وسایلی نباشند که برای کودکان خطرناک باشد. مطمئن شوید هیچ فضای تغییر نکردهای باقی نمانده است. گاهی قفسه بندی اضافی میتواند به کابینت‌های فعلی افزوده شود تا فضای سطحی افزایش یابد کشوهای تزئینی در که زیر سینک برای نگهداری اسفنج یا لوازم آشپزخانه می‌توانند حتا تبدیل به یک کشوی کم عمق شوند. کابینت‌ها با قفسه هایی که به بیرون کشیده می‌شوند میتوانند لوازم آشپزی را با دسترسی آسان نگهدارند خصوصاً قابلمه‌ها و تابه ها یا دیس‌ها اگر در حال حاضر کابینتی در بالای یخچال ندارید افزودن یکی را مد نظر داشته باشید.
آراستن آبدارخانه
غذا یا دیگر اشیاء را با روشی جالب نگهداری کنید. در شیشه‌هایی با درب‌های محکم یا دیگر ظروف شیشه‌ای خالی. قفسه بالاسرى مخصوص قابلمه را اضافه کنید تا فضای ذخیره سازی با ارزش را آزاد سازید و آشپزخانه شما جذاب‌تر شود، خصوصاً اگر قابلمه‌های مسی براق شده دارید. لوازم پر استفاده را در شیشه‌هایی با دسترسی آسان قرار
دهید تا فضای ذخیره سازی را در جایی دیگر آزاد کنید. از فضای زیر سینک که اغلب فراموش می‌شود نیز استفاده کنید. به دنبال فضاهایی بگردید که غیر موثر استفاده شده اند و میتوانید قفسه‌ها طاقچه‌ها یا کشوهایی را در آنجا اضافه کنید. در آشپزخانه کابینت‌های شیشه‌ای نصب کنید تا همه‌ی افراد خانواده بتوانند چیزها را بسادگی بیابند. حتا کودکان خردسال می‌توانند برای خود صبحانه آماده کنند اگر شما، غلات کاسه‌ها و قاشق‌ها را در قفسه‌های پایینی آن کابینت‌ها قرار دهید. فراموش نکنید که یک تابلو اعلانات نصب کنید آشپزخانه اغلب مرکز ارتباط خانواده است.

 

 

آشپزخانه خانواده پسند
اندازه، شکل یا طراحی اهمیتی ندارد، هر آشپزخانه‌ی خانوادگی باید یک ویژگی مشترک داشته باشد، و آن ایمنی است. اهمیت دارد که کودکان از نکات ایمنی آگاه باشند و قوانین اساسی آشپزخانه را یاد بگیرند و در زمان دکوراسیون، کردن مهم است که شما جزئیات ایمنی را رعایت کنید مثل کفپوش که خیلی لیز نباشد، گوشه های میزها گرد ،باشند و سطوحی مورد استفاده کودکان به قدر کافی با دوام باشند. برخی ملاحظات ایمنی واضح هستند مثل قرار دادن چاقوها و مایع های تمیز کننده دور از دسترس کودکان نوپا، اما وقتیکه آشپزخانه خود را طراحی میکنید دستورالعمل‌های ایمنی کودک را مورد بازبینی قرار دهید تا مطمئن باشید که چیزی را از قلم نمی اندازید به طور ایده آل آشپزخانه نباید به عنوان اتاق بازی نیز استفاده شود، اما جذابیت وسوسه انگیز پخت شیرینی هر کسی را در خانه به داخل آشپزخانه می‌کشاند و چه کسی با داشتن هم صحبت در آشپزخانه مخالف است؟ فقط مطمئن شوید که میتوانید بدون پا گذاشتن روی اسباب بازی‌ها به آسانی راه بروید کلید اصلی برای آشپزخانه‌ای که میتواند با موفقیت کل خانواده را در خود نگهدارد در ایمنی و سازماندهی‌اش نهفته است.

ایجاد مکان‌های آشپزی و غذاخوری
یک آشپزخانه‌ی ایمن میتواند با این حال شیک و راحت نیز باشد. اثاث یک آشپزخانه با سبک روستایی که با توجه به دوام آن ساخته شده است می‌تواند در رنگ‌ها و چیدمان‌های گوناگون به کار رود. اگر سلیقه شما بیشتر به سبک مدرن متمایل است استیل و سنگ میتوانند با کمی رنگ گرمتر شوند جزئیات مدرن میتوانند به هر آشپزخانه‌ای جذابیت ببخشند چه ملایم چه جلب توجه کننده. هدف ساختن آشپزخانه به شکل مکانی خانواده پسند می تواند بوسیله مجزا ساختن مکان‌های آشپزی و غذاخوری ایجاد شود. علاوه بر فراهم ساختن یک محل تعبیه شده برای غذاخوری بدون، برنامه جزیره‌ی مرکزی آشپزخانه نیز به آشپز فضای کاری با ارزشی میدهد؛ فقط به خاطر داشته باشید که نیمکت‌ها را از اجاق دور نگهدارید و چاقوها و تخته های برش را نزدیک محل نشستن قرار ندهید. اگر جا دارید یک میز غیر رسمی یکی از بهترین راه‌هایی است برای فراهم ساختن جا برای زمان گردهم جمع شدن خانواده در آشپزخانه همچنین خوب است که یک صندلی دسته دار یا کاناپه در آشپزخانه داشته باشید تا در حالیکه آشپزی میکنید اعضای خانواده را تشویق کنید تا در آنجا وقت بگذرانند. اگر کودک خردسالی ،دارید سعی کنید از استفاده از صندلی‌های روکش دار دور میز اجتناب کنید  تمیز نگهداشتن آنها کاری نا امید کننده است. اگر اتاق غذاخوری شما به شکل رسمی است از محل غذاخوری آشپزخانه لذت ببرید رنگ‌های روشن برای بچه ها عالی و جذاب به نظر میرسند؛ در مورد رنگ‌های روشن و درخشان سختگیری نکنید؛ اگر ترجیح میدهید به ترکیب کمرنگ بچسبید تا نظم و سکوت را ترویج کنید.
کودک پسند سطوح با دوام
سطوح آشپزخانه به شکلی اجتناب ناپذیر مورد کاربردهای نادرست بسیاری قرار میگیرند که به همین دلیل باید قبل از هر چیزی بادوام باشند، خوشبختانه بسیاری از انتخاب‌ها در دسترس هستند بنابراین سطوح آشپزخانه می‌توانند همزمان برگشت پذیر خانواده، پسند و شیک باشند. بوسیله تغییر این سطوح میتوانید کل ظاهر آشپزخانه تان را نیز دگرگون سازید ولی مواد از نظر قیمت تنوع فراوانی دارند سعی کنید تعادلی را بین بهترین، ظاهر کاربردی ترین و با دوام ترین سطح مورد نظرتان و نیز با قیمت مناسب ایجاد کنید.
استیل
استیل ظاهری براق و کاربردی را با کیفیت حرفه‌ای ترکیب میکند. استیل در گذشته اصولا در آشپزخانه‌های تجاری استفاده میشد اما ظاهر براق آن میتواند بوسیله استفاده از چوب برای کابینت‌ها یا مبلمان و بوسیله افزودن دیگر جزئیات خانگی تعدیل شود نه فقط جلادار به نظر میرسد بلکه استیل همچنین بسیار برگشت پذیر نیز هست استیل هرگز لک نمی شود یا نمیسوزد که در این مورد آن را سطحی کاملا مناسب برای ایمنی کودک می‌کند. گرچه استیل نیاز به تمیز کردن مداوم دارد جای دست برای همیشه قابل رؤیت است اگر که کاملاً نو نباشد اما از هزینه ی بالای آن آگاه باشید.

سطوح محکم کوریان
کوریان یک نام کامپوزیت تجاری است که به بوسیله دوپون ساخته شده یک ماده فنی پیشرفته مخصوص سطوح است و از رزین‌ها و موادی که میتوانند به شکل هر سطحی در آیند ساخته می‌شود. برش‌ها یا خراشیدگی‌ها می‌توانند مثل یک سطح چوبی سنباده زده شوند و نگهداری آن بسیار آسان است. گستره‌ی رنگ‌های ارائه شده وسیع است. رنگ‌هایی مثل سبز سیبی یا آبی – ارغوانی سیر مطمئناً هر آشپزخانه‌ای را به وجد می‌آورند اگر سلیقه شما به سمت حالتی آرام‌تر گرایش دارد گرانیت یا مرمر سنتی‌تر می‌تواند استفاده شود.
سطوح سرامیکی
کاشی‌های سرامیکی گزینه‌ی دیگری است و در رنگ‌ها، اندازه‌ها، و الگوهای متنوعی ارائه می‌شوند بر خلاف استیل تک رنگ یا سطوح کوریان کاشی‌ها امکان انتخاب یک الگوی تزئینی را فراهم می‌سازند کاشی‌هایی از خانواده رنگی یکسانی را انتخاب کنید تا به سطوح حالتی رنگ پریده و ناقص بدهند، یا اگر سطوح رنگی و غیر معمول را ترجیح میدهید رنگین کمانی از رنگ‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهید با کاشی‌ها می توانید خلاق تر باشید همچنین کاشی‌ها میتوانند به وسیله یک لایه‌ی جلا پرداخت شوند تا باعث شود که راحت تر تمیز شوند. گرچه کاشی‌ها تغییر شکل نمی‌دهند در هنگام برش دادن دقت کنید زیرا محکمترین کاشی‌ها نیز میتوانند لب پر شوند.
مواد طبیعی
مواد طبیعی مثل، چوب، گرانیت یا مرمر میتوانند مواد سطحی جذابی را ایجاد، کنند اما به طور کلی کمی شکننده سطوح چوبی به طور طبیعی در طی زمان تغییر می‌کنند و در طول استفاده روزمره از آنها رنگ پریده و خراشیده می‌شوند اما چوب نیز میتواند روکش شود تا آن را بادوام تر، کند و ممکن است با دکور و سبکی که قصد دارید به کار ببرید جور درآید گرانیت و مرمر ( مثل سنگ لوح سنگ آهک و دیگر رویه‌های (سنگی در برابر خراشیدگی بسیار مقاوم تر هستند اما در برابر لک شدن پذیرا هستند. خلاف چوب، نمی توان آنها را سنباده زد و اگر در صفحات بر بزرگ استفاده شوند ممکن است کمی شکننده‌تر باشند.
سطوح بادوام
کفپوش و سطوح باید شیک باشند اما نه خیلی لیز؛ دقت کنید کودکانتان بتوانند به راحتی روی آن حرکت کنند. هزینه‌ی همه گزینه‌ها را در نظر داشته باشید؛ می‌تواند تفاوت بسیاری زیادی وجود داشته باشد  به شکلی واقعی کاربرد آشپزخانه خود را قبل از تصمیم گیری ارزیابی کنید؛ نیاز یک سرآشپز حرفه‌ای از نیازهای یک آشپز خانه دار متوسط متفاوت است.
چه فلز مرمر یا چوب را انتخاب کنید هر یک می‌توانند کاملا ظاهر آشپزخانه‌تان را دگرگون سازند؛ بنابراین وقتی سطحی را که به بهترین شکل با نیازهای شما هماهنگی دارد انتخاب میکنید برای ظاهری هماهنگ تر ترکیب رنگی خودتان را مد نظر داشته باشید.
سطوح با قابلیت تمیز شدن آسان در یک آشپزخانه‌ی پرکار امری ضروری است وقتی کودکان در اطراف هستند رویه‌ی پیشخوان، کفپوش، دیوارها، صندلی‌ها و میزها همگی نیازمند تمیز شدن دائمی هستند از کفپوش‌های سفید اجتناب کنید. اگر می‌خواهید نتایج شگرفی ایجاد کنید روی پیشخوان‌ها یا کفپوش‌ها را رنگ کنید.

حداکثر استفاده را از فضاهای کوچک و یا با ساخت نامناسب ببرید.
آشپزخانه‌های بزرگ و جادار فوق العاده هستند، اما در شهرها و خانه‌های، کوچک‌تر آشپزخانه‌ها اغلب در یک فضای کوچک فشرده می‌شوند که در آن وسایل آشپزخانه، ظروف، مواد خوراکی و همه‌ی تجهیزات آشپزی باید جا شوند. آشپزخانه‌های کوچک با این حال می‌توانند با رنگ‌های روشن و در مجاورت صندلی‌های راحتی، فضاهای خانوادگی جذابی باشند. انبار اضافی مثل یک کمد در محل غذاخوری میتواند وسایل آشپزی را در خود جای دهد. اگر این فضا واقعاً کوچک بوده و فاقد نور خورشید است، در نظر بگیرید که آن را به مابقی خانه باز کنید برداشتن یک دیوار میتواند به شدت ظاهر آن را بهبود بخشد – همینطور اعلام کردن به خانواده‌تان که نه تنها این فضا مخصوص غذا خوردن است بلکه همچنین برای استراحت نیز میباشد در فضاهای زیر شیروانی جاییکه آشپزخانه فقط کنجی از اتاق نشیمن است نیازی به خراب کردن هیچ دیواری نیست، اما شاید بخواهید آشپزخانه را به مکان خودش محدود سازید. که در این صورت باید آن ناحیه را با رنگ خودش رنگ کنید یا ابتدای آشپزخانه را با یک کابینت بزرگ یا بخشی از مبلمان مشخص کنید. یا اگر می‌خواهید اتاق را تک رنگ نگهدارید میتوانید از پرده هایی برای جدا کردن اتاق استفاده کنید که حسن دیگر آن این است که مکانی را برای الصاق کارهای هنری کودکانتان فراهم می‌آورد همچنین این امکان وجود دارد که فقط با قرارگیری وسایل آشپزخانه و مبلمان بتوان جداسازی لازم را ایجاد کرد.
کاستن فضا نباید محدودیتی را برای شیوه‌ی خاص شما ایجاد کند با کمی، نبوغ از یک فضای کوچک میتوان به‌روری زیادی بدست آورد استفاده مدبرانه و کاربرد اندیشمندانه از فضا میتواند هر آشپزخانه‌ای را از کاربردی بودن محض به مکانی برای آسایش خانواده تبدیل کند، مکانی مرکزی جاییکه میتوان غذاها را آماده کرد، تکالیف خانگی را انجام داد، و شیرینی‌ها را پخت.

ایمنی در یک آشپزخانه
هر چه بیشتر شادی بخش تر ضرب المثلی است که برای آشپزخانه به کار می‌بریم اما چطور همه‌ی این شادی می‌تواند وجود داشته باشد در حالیکه آشپزی به طور جدی انجام می‌شود؟ سازماندهی کلید اصلی برای یک آشپزخانه‌ی موفق است که هم متعلق به آشپز است و هم کودکان. گرچه بزرگسالان احتمالاً بیشتر آشپزی را در آشپزخانه انجام می‌دهند ولی نباید آنجا را یک قلمرو کاملا بزرگسالانه در نظر گرفت. به کودکانتان ایمنی در آشپزخانه را بیاموزید. آنها باید بدانند وسایل مختلف آشپزخانه چه هستند و همه‌ی احتیاط‌های ایمنی لازم را بدانند. اگر به اندازه کافی بزرگ هستند که استفاده از برخی از وسایل آشپزخانه را یاد بگیرند اطمینان حاصل کنید که می‌توانند از این وسایل به درستی و با احتیاط استفاده کنند حوادث از روی سهل- انگاری در آشپزخانه معمول است، اما رخ دادن بسیاری از آنها، به سادگی قابل پیشگیری هستند. خصوصاً اهمیت دارد مسیرهای بین فضاهای اصلی کار را خلوت نگاه داشت، اجاق سینک یخچال و پیشخوان‌ها مطمئن شوید که می توانید یک قابلمه آب جوش را از اجاق تا سینک حمل کنید بدون اینکه از میان موانع عبور کنید. اگر کودک نوپا دارید و نوزادهایی که تازه آموخته اند که چهار دست و پا حرکت کنند یا راه، بروند یک محدوده‌ی امن را ایجاد کنید از صندلی‌های بلند درب‌های ،ایمنی، و تخت نرده دار مخصوص کودک استفاده کنید و آنها را دور از وسایل قرار دهید. چهارپایه‌ها و صندلی‌ها را دور از اجاق نگه‌دارید تا کودکان نوپای کنجکاو نتوانند از آن بالا بروند قابلمه ها و تابه‌ها باید برای یک آشپز در حال کار به سادگی در دسترس باشند. آویختن آنها از روی دیوار یا از سقف روی یک، آویز کابینت‌ها و قفسه‌های پایینی را خلوت میکند و قابلمه های سنگین را دور از دسترس کودکان نگاه می‌دارد. سرامیک‌های زیبا یا ظروف شیشه ای میتوانند چاقوها قاشق ها و ملاقه ها را در خود جای دهد تا به جلوگیری از جستجوی لحظه‌ی آخر در قفس‌های شلوغ کمک کند. چاقوها میتوانند روی دیوار آویخته شوند، دور از دسترس انگشتان کوچک برخی آشپزها دوست دارند اجناس خشک را در ظروف شیشه ای به نمایش بگذارند. دانه‌های سفید مرواریدی، برنج رشته‌های، اسپاگتی و روغن زیتون چسبناک وقتی که روی پیشخوان آشپزخانه یا در کابینت‌های شیشه ای به نمایش گذاشته شوند تندیس وار به نظر میرسند. فضای باز پیشخوان برای خرد کردن و آماده سازی غذا ضروری است وسایل کوچک که اغلب استفاده می‌شوند نیز باید در نزدیکی نگهداری شوند.

خرید وسایل ایمن برای کودکان
وقتی قصد خرید وسایلی را، دارید دوام، سبک و البته مشخصات ایمنی را در نظر داشته باشید. برای اجاق‌ها و چراغ‌های خوراک‌پزی دقت کنید که آنها نه فقط قفل ایمنی داشته باشند بلکه همچنین عایق بندی حرارتی لازم را نیز دارا بوده تا از سوختگی جلوگیری، کند، شاید کسی به طور تصادفی به آنها دست بزند. کلیدهای اجاق نباید به راحتی بپیچند یا باید در عقب رویه‌ی اجاق قرار بگیرند به جای اینکه در جلو و پایین جاییکه دستان کوچک بتوانند به سادگی به آنها برسند.
مایکرویوها به شکلی فوق العاده برای سبک مدرن زندگی مناسب هستند که به شدت زمان پخت و پز و تمیز کردن آن را کاهش میدهد اما برای، کودکان به خاطر سهولت در استفاده می‌توانند به طور جدی خطرناک باشند. دقت کنید که مایکرویو برای کودکان کم سن و سال قابل دسترسی نباشد و امکانات برنامه ریزی ایمنی داشته باشند.
در بررسی طراحی هر وسیله‌ای دقت کنید که کودکان با گوشه‌های تیز خودشان را زخمی نکنند یا قادر نباشند در حالیکه به آن تکیه داده اند به طور تصادفی چیزی را باز کنند باز کردن یخچال‌ها باید خصوصا برای کودکان نوپا مشکل باشد. سیم‌ها نیز باید پنهان و دور از دسترس باشند. فراموش نکنید که همه‌ی پریزهای قابل رویت با در پوش‌های پلاستیکی پوشانده شوند.
پاک کردن سطوح باید آسان باشد. گرچه استیل فوق العاده به نظر میرسد مجبور خواهید بود به سختی کار کنید تا اثرات انگشت را از روی آن پاک کنید. یک سطح طرحدار،
مثل آن سطوحی که روی بسیاری از یخچال‌ها استفاده می شوند جایگزینی خوب است زیرا اثر انگشت‌ها را به حداقل میرساند اما اغلب نیاز به پاک کردن دارند تا اینکه کثیف
به نظر نرسند.

ایمنی آشپزخانه
وقتی در حال ایمن سازی آشپزخانه برای کودک خود هستید یک آزمایش ایمنی انجام دهید؛ به اشیاء از دید یک کودک نگاه، کنید و از آنجا کار را انجام دهید یک محدوده امن ایجاد کنید – که همیشه ماندن در آنجا برای کودکتان ممکن باشد. اشیاء شکستنی و وسایل خطرناک را دور از دسترس نگهدارید. به کودکتان قوانین ایمنی را بیاموزید اما با این حال حواس خود را نیز جمع کنید نکات ایمنی را در مورد همه‌ی وسایل و تجهیزات برقی که می خرید بررسی کنید. سبک و طراحی در هر جایی اهمیت دارد؛ وقتی دانستید که چیزی ایمن است دقت کنید که با دکوراسیون شما جور در بیاید.

 

سبک مجموعه رنگ

آشپزخانه‌ها اغلب میتوانند از مقدار مناسبی رنگ بهره مند شوند چه دیوارهای براق و شاد بخواهید یا یک زمینه‌ی تیره و خنثی با چند وسیله‌ی رنگی یا قطعاتی از مبلمان هر ترکیبی می‌تواند برای سبک شخصی و نیازهای خانوادگی شما کاربرد داشته باشد. افزودن چند رنگ روشن به آشپزخانه شما جوی صمیمانه میبخشد در فضاهای کوچک رنگ میتواند یک فضای تیره را جذاب و سرزنده کند.
مبلمان رنگ و رو رفته و قدیمی میتوانند با پوششی از لاتکس براق در رنگ‌های شاد مثل سبز سیبی آبی روشن و یا حتا سفید براق برای تضاد با لوازم رنگی نو شوند و آشپزخانه را برای کودکان جذاب کنند رنگ میتواند به طوری خلاقانه استفاده شود تا جوی خاص را در آشپزخانه برانگیزد از تخیل خود بهره گیرید تا تأثیری را که میخواهید بدست آورید چه یک کانون فعالیت شاد یا حسی ذن مانند از آرامش باشد. رنگ ظاهر یک آشپزخانه را ایجاد میکند و کاربردهای عملی آن را با جاذبه بصری اش پیوند میدهد این کار نه فقط مرکز کار خانه را بلکه یک فضای جذاب غیر رسمی جاییکه آن افراد خانواده دور هم جمع میشوند، را مورد تأکید قرار می‌دهد طیف‌های تند یا روشن میتوانند در فضای انباری اضافی ترکیب شوند یا حتا یک فضای کم جا را بزرگتر جلوه دهند اگر دیوارها را رنگ نمی‌کنید کمی رنگ میتواند حد و مرز به آشپزخانه بیاورد چه یک تکه مبلمان روشن باشد مثل یک میز یا ،پیشخوان یا افزودن تأکیدهایی رنگی در سرتاسر یک زمینه‌ی سفید یا با رنگ خنثی اگر به دنبال ظاهری تیره میگردید تغییرات نامحسوس در رنگ‌ها میتواند به یک آشپزخانه طرحی غنی تر بدهد و آنرا شگرفتر کند.

مجموعه رنگ

رنگ زمینه خود را به دقت انتخاب کنید چه به دنبال یک رنگ روشن باشید یا سایهای ،خنثی به خاطر داشته باشید آن رنگی را که انتخاب میکنید ممکن است مابقی دکوراسیون آشپزخانه را تحت نفوذ بگیرد.
اگر یک آشپزخانه با طرح اپن ،دارید، دقت کنید که رنگ آن با اتاق نشیمن به خوبی هماهنگ باشد. اگر آشپزخانه‌ی شما سطوح متضاد دارد، جسارت داشته باشید و با انتخاب رنگی شیوهی خود را بیان دارید به خاطر داشته باشید این سطوح می‌توانند حالتی از رنگی شگرف یا سفید محض را تعدیل کنند.
برای بخشیدن حسی خاص به آشپزخانه، رنگ‌هایی را روی دیوار بیاورید خصوصا در کابینت‌های شیشه‌ای بشقاب‌های، تزئینی شیشه‌های رنگی، زیبا یا هر چیز دیگری که تمایل دارید را در نظر بگیرید.
اگر ترجیح میدهید از رنگ مورد علاقه ی خود بیشتر استفاده کنید کمی از آن را در سرتاسر، رومیزی بشقاب‌ها و دستمال سفره‌ها به کار ببرید پوشش پنجره‌ها را فراموش نکنید پارچه های ضخیم زیبا یا تورهای شیک میتوانند لذت را به فضای هر آشپزخانه ای بیافزایند البته به خاطر داشته باشید پرده ها را دور از هر منبع حرارتی قرار دهید.

 

منتشر شده در : جمعه, 13 دسامبر, 2019دسته بندی: مقالاتبرچسب‌ها: