دایا استودیو
چرخ، اثر پریسا علیمحمدی، دایا استودیو

خانه 244، اثر محمدرضا تعبدی، معماران هورنو

پروژه بازسازی خانه شماره 244 در زمینی به مساحت 378 مترمربع و با زیر بنای 180 متر مربع و قدمت 40 ساله در خیابان عفیف آباد شیراز واقع می‌باشد.
مراحل طراحی:
پس از برداشت و بازدید از بنا در وهله‌ی اول به دلیل قدمت ساخت پروژه مشکلات و محدودیت‌هایی در حیطه‌ی سازه پدیدار شدند لذا تصمیم بر آن شد که کمترین تغییرات و جا‌به‌جایی سازه‌ایی صورت بگیرد و با تقویت سیستم سازه‌ایی و دیوارها و تعویض کلیت تاسیسات ساختمان در جهت ارتقای سطح کیفی بنا گام برداریم
در ساختمان سرعت اجرای کار، تامین فضاهای مورد نیاز کارفرما و تامین نور و دید مناسب و همینطور استفاده و بازسازی فضاهای مرده و تبدیل آنها به مکانی پویا و سبز و کاربردی توجه ویژه‌ایی شده است از این رو فضای گلخانه‌ایی که تقریبا در مرکز ساختمان قرار دارد و به فضایی غیرقابل استفاده مبدل شده بود با تغییرات جداره‌ها و متریال و پوشش گیاهی به فضایی زنده با سیرکولاسیون هوای تازه تبدیل شد همینطور در قسمت حیاط ورودی فضای زیرپله به محدوده‌ایی غیرقابل استفاده تبدیل گشته بود که دقیقا در روبروی پنجره فضای نشیمن قرار داشت و با توجه به طراحی مورد نظر به باغچه‌ایی کوچک با چشم‌اندازی زیبا از پنجره نشیمن تغییر یافت.
در بازشو‌های نورگیر مثل پنجره‌ها ی رو به حیاط کوچک ابعاد ها یزرگتر و تا نزدیکی زمین آورده شده‌اند تا فضایی دلباز و پر نور را رقم بزنند.
در ورودی برای پارک دو ماشین تامین شده است زیرا در ساخت قدیم آن مکان پارک فقط برای یک ماشین وجود داشته است
در حیاط جنوبی ساختمان که حیاط اصلی ساختمان است فضاهایی بدون استفاده و مرده در بین باغچه‌ها وجود داشتند که با کف‌سازی مناسب به مسیرهایی برای تردد و نشیمن تبدیل شده‌اند، همچنین نورپردازی داخل حیاط به صورت نورهای دیواری و نورهای دفنی زیر درختان برای جلوه‎‌ی بصری بیشتر انجام گرفته است، در جداره‌های حیاط از رنگ‌های زنده استفاده شده است تا حس شاخص بودن فضای باز را به مخاطب انتقال دهد. کف‌سازی‌ها با ادغام چمن سبز اجرا شده‌اند. باغچه‌ها به صورت کامل حفظ شده است. درختان عنصر اصلی حیاط هستند و طرح‌ها بر اساس محوریت آنها انجام گرفته است و هم‌چنین به تعداد درختان و گیاهان حیاط افزوده شده است.

معماری معاصر ایران :مسکونی، بازسازی، طراحی داخلی

__________________________________________           

نام پروژه: خانه 244
عملکرد: مسکونی
معمار اصلی: محمدرضا تعبدی
کارفرما: آقای صاحب کرم
همکاران طراحی: احسان نعمت الهی، مرضیه آرایش
تهیه نقشه های فاز 2: مرضیه آرایش
آدرس پروژه: شیراز، خیابان عفیف آباد، خیابان عرفان منش، کوچه 6، پلاک 244
مساحت/زیربنا: 378/180
جزئیات طبقات و کاربری آنها: همکف مسکونی – اول مسکونی
طراحی و دکوراسیون داخلی: معماران هورنو
اجرای پروژه: علی کاظمی
اجرای سازه: علی کاظمی
نوع سازه: سازه بنایی
سرپرست کارگاه: علی کاظمی
نظارت پروژه: محمدرضا تعبدی
تاریخ طراحی: 26/02/1396
تاریخ شروع ساخت: 01/04/1396
تاریخ پایان ساخت: 25/12/1396
عکاسی پروژه: امین زند شاهوار، مهسا شریف جعفری
مشاور گرافیک: پرهام استوار
بودجه‌ی کل: 400 میلیون تومان

این پروژه اثری است از معماران هورنو
برای مشاهده‌ی مشخصات و دیگر آثار معماران هورنو در دانشنامه کلیک کنید.

منتشر شده در : جمعه, 8 نوامبر, 2019دسته بندی: طراحی داخلی, طراحی داخلی / مسکونی, طراحی داخلی / ویلایی, مسکونی, ویلاییبرچسب‌ها: