خانه‌ای در مزرعه
گرمای امروزی Contemporary Warmth

تاریخ، هویت شهری می‌­­یابد!

طراحی داخلی: باربارا مورتاگ – نَش، استار کورِن معماری: جان بارانکو

هنگامی که باربارا مورتاگ – نش تصمیم گرفت به این فضای آپارتمانی، حال و هوای مدرنی در خور محیط شهری حرفه‌­­ای آن (واقع در محله‌­­ی تجاری فورت لودردیل) بدهد، به فکر آن هم بود که به ریشه‌­­های تاریخی بنا (پست سوزنبانی بل‌­­ساوث متعلق به دهه‌­­ی 1930) نیز وفادار بماند و این ذهنیت اولیه را در تمام مدت همکاری خود با استودیوی طراحی معماری بارانکو گونسالس در نظر داشت. او طراحی این سکونتگاه کوچک را به گونه‌­­ای عملکردگرا انجام داد و در آن بر سقف خانه (به ارتفاع 13 فوت) تأکید خاصی نشان داد و لوله‌­­کشی و مجراهای هوا را به صورت روکار و در معرض دید باقی گذاشت. «ما تصمیم گرفتیم دیوارها را با آجر خشن و ساده بپوشانیم و به جای ستون‌های استاندارد از یک جایگزین طبیعی و پرداخت‌­­نشده استفاده کنیم.»

برای تکمیل این مواد خام و طبیعی، الگوهای جسورانه‌­­ای از مخمل‌های راه‌­­راه، موهر و دیگر پارچه‌­­های زیبا و باشکوه، به اثاثیه‌­­ی اتاق نشیمن حال و هوایی مدرن و امروزی می‌­­دهند. کاناپه‌­­ای به رنگ سیب سبز و نیمکت با پوشش جیر نارنجی به اتاق جلوه‌­­ای تماشایی می‌­­بخشند و امکان گذری خوشایند از اتاق نشیمن به آشپزخانه را فراهم می‌­­آورند. در آشپزخانه صفحه‌­­ی سنگینی از گرانیت سیــاه رویه‌­­ی کابینت‌ها را می‌­­پوشاند و کاشی‌های لعابی براق دیواره‌­­ی بالای آن، نور و رنگ را بازتاب می‌­­دهند.
الگوی رنگی شامل رنگ‌های آبی و سبز نارنجی براق، شاهکاری از سبک «کهنه – نو» در اتاق خواب اصلی پدید آورده است. دکوراسیونی از چوب تیره، پاسخگوی نیاز صاحبخانه به جا و فضاست و به راحتی در دیوار حائلی که به صورت سفارشی ساخته شده است، ادغام می‌­­شود.
مورتاگ – نش با استقرار سنجیده‌­­ی حائل‌ها و جداسازها به اتاقها توازن و تعـــادل بخشیده و محیطی به وجود آورده است که هم باز و خوشامدگو و هم دنج و خصوصی است، چیزی که وجودش در آپارتمان‌هـــای شهری ضروری به نظر می‌­­رسد.

منتشر شده در : شنبه, 15 می, 2021دسته بندی: طراحی داخلی / مسکونیبرچسب‌ها: