کلینیک دندانپزشکی پاستور، اثر بهزاد سروری‌فر
لیوینگ هومز C6، مقرون به صرفه، پایدار و پیش‌ساخته، ترجمه‌ی لادن مصطفی‌زاده

اهداف کالیفرنیا برای انرژی خالص صفر برای مسکن تا سال 2020، ترجمه‌ی لادن مصطفی‌زاده

مسکن پایدار در همه اشکال و اندازه‌ها وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود که در کالیفرنیا تا سال 2020، تمام پروژه‌های جدید مسکن از مصرف انرژی صفر بهره‌مند شوند. اما دقیقاً چه چیزی باعث پایداری خانه می‌شود؟

شیوه‌های پایداری شامل مصالح، سیستم‌های گرمایش و سرمایش غیر فعال، بازیافت، تکنیک‌های ساخت و ساز و بسیاری از سیستم‌ها و فناوری‌های دیگر است که هر روز در حال توسعه است. با وجود این همه نوآوری‌های مداوم، هدف کالیفرنیا از کارآمد ساختن تمام خانه‌های جدید با مصرف انرژی صفر، قابل پیش‌بینی است. در حالی‌که بسیاری موافقند که این روش، مسئولانه‌ترین و هوشمندانه‌ترین رویکرد برای کنترل افزایش مصرف انرژی است اما توسعه‌دهندگان و سازندگان بر سر موانع احتمالی مالی که از چنین هدفی بر می‌خیزد، اختلاف نظر دارند. گروه‌های مسئول ایجاد این هدف عبارتند از:

کسانی که تحت قانون راه حل‌های گرمایش جهانی هستند (که بیشتر با نام AB32 شناخته می‌شوند)، اقتدار تهیه چنین هدفی را دارند که این امر مستلزم آن است که دولت تا سال 2020 میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را به میزان سال 1990 کاهش دهد.

  • ژان کلینتون (Jeanne Clinton)، نویسنده طرح و مدیر بخش انرژی درPUC ، گفت که آشکارسازی اهداف در بازار برای اطمینان از اینکه هر کس وظیفه خود را انجام می‌دهد، مهم است.
  • پاناما بارتولومی (Panama Bartholomy)، معاون بهره‌وری و انرژی‌های تجدیدپذیر کمیسیون انرژی، اظهار می‌دارد که این استراتژی برای مسئولیت‌پذیری سازندگان خانه و صاحبان خانه بیشتر از ایجاد زیرساخت‌های جدید برای تأمین نیازهای فزاینده انرژی، اهمیت دارد.

دستیابی به این هدف مستلزم همکاری بین آژانس‌های مختلف است که ممکن است به دستورات فدرال و ایالتی، مشوق‌ها، یارانه‌ها و تحقیقات با بودجه سازمان نیاز داشته باشد. در حال حاضر، کمیسیون انرژی کالیفرنیا هر سه سال یکبار استانداردهای جدیدی را ارائه می‌دهد، بنابراین احتمالاً تا سال 2020، مأموریتی برای انرژی خالص صفر تعیین کرده است. سازندگان همچنین امیدوارند که تا سال 2020، قیمت خانه‌ها به اندازه‌ای کاهش یابد که بتواند هزینه‌های اولیه ساخت خانه‌های کم‌مصرف را تأمین کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، اگرچه مقاوم‌سازی خانه‌های ساخته‌شده، دشوار خواهد بود اما خانه‌های جدید فرصتی را برای رعایت دستورالعمل‌های انرژی خواهند داشت که پیش‌بینی شده است تا سال 2020 معماری نوآورانه از نظر فن آوری و زیبایی، بتواند آن را ایجاد کند.

منتشر شده در : شنبه, 23 اکتبر, 2021دسته بندی: مقالاتبرچسب‌ها: , , ,