هتل آپارتمان کیان، اثر سیروس بزرگ گرایلی و همایون مدنی
خانه‌ی 32 الف، اثر دفتر طرح مانا

آکادمی علوم ورزشی محمد لوافان، اثر امید لوافان

آکادمی علوم ورزشی محمد لوافان به سفارش خیر و خانواده ی او و زیر نظر اداره‌ی کل تربیت بدنی استان اصفهان در سه طبقه و با زیربنای 1100 متر‌مربع در شمال شهر، در محوطه‌ی خانه ی بسکتبال اصفهان و در مجاورت پارک گل محمدی با رویکرد انعطاف‌پذیری و پاسخگویی به یک سناریوی چند عملکردی در جهت ترویج، تقویت و آموزش تخصصی فرهنگ ورزش، در سه سطح عمومی، حرفه‌ای و دانشگاهی طراحی شده است. این بنا علاوه بر آن که می‌تواند به افراد محلی خدمات ارائه دهد، برای برگزاری کمپ‌های ملی، استانی و همچنین برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش مربیان و داوران در کلیه ی سطوح مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
فرم بیرونی بنا به گونه‌ای است که توامان در تعامل با فرم سالن بسکتبال مجاور و بافت مسکونی هم جوار باشد. بازشوها برای بهره‌گیری از نور مناسب در اندازه‌ی مناسب طراحی شده و نورگیری از جداره ی غربی محدود شده است. سازه، تاسیسات و معماری بنا به گونه‌ای طراحی شده است که در فضاهای داخلی یک کل غیر قابل تفکیک ارائه می‌کند. در واقع سازه، تاسیسات مکانیکی و الکتریکی جزئی اصلی از طراحی فضاهای داخلی محسوب می‌شوند.
فضاهای مختلف در طبقات این مجموعه می‌تواند عملکردهای متفاوت مربوط به یک رویداد مانند، کمپ‌های ورزشی یا چند رویداد، مثل اسکان، آموزش و … را پوشش دهد. سازه‌ی این بنا بر اساس نیازهای فضایی، شرایط محیطی و در جهت کانسپت اصلی پروژه از نوع ترکیبی است (اسکلت بتنی با سقف نهایی خرپایی فلزی با پوشش سبک ساندویچ پانل) به گونه‌ای که در طبقات همکف و اول سیستم تیر و ستون با بلوک‌های ترکیبی شرایط بهینه را تامین می‌کند در حالی که در سالن چند منظوره‌ی طبقه ی دوم به لحاظ عملکردی نیاز بوده تا فضایی یکدست و بدون ستون طراحی گردد.
در همین راستا، نورپردازی داخلی بنا برای برنامه‌های فیزیکی مختلف محاسبه شده است. به گونه‌ای که علاوه بر تاثیرات فرمی در طراحی داخلی، آسایش مخاطبین را فراهم کند. نورپردازی حجم بیرونی به گونه‌ای طراحی شده است تا علاوه بر پاسخگویی به نیاز مجموعه در محدوده ی محوطه، جذابیت بصری برای افرادی که در پارک در حال ورزش یا استراحت هستند، داشته باشد.

کتاب سال معماری معاصر ایران، 1398
____________________________
عملکرد:
فرهنگی، هنری، مذهبی، ورزشی، آموزشی تحقیقاتی            

________________________________________

نام پروژه ـ عملکرد: آکادمی علوم ورزشی محمد لوافان، ورزشی ـ آموزشی
شرکت ـ دفتر طراحی: آتلیه معماری لوافان
معماران اصلی: امید لوافان
همکاران طراحی: هادی تیموری، فرشاد برومند، طناز طاهری
مدیر پروژه: محمدرضا لوافان
نوع تأسیسات ـ نوع سازه: سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی، فن کویل و داکت فن
کویل دارای سیستم مناسب هوای تازه و تخلیه ی هوا، ترکیبی، اسکلت بتنی با سقف
نهایی خرپایی فلزی
آدرس پروژه: اصفهان، خیابان رباط دوم، کوچه ی گل محمدی اول
مساحت کل ـ زیربنا: 320 متر‌مربع، 1100 متر‌مربع
کارفرما: اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان
تاریخ شروع و پایان ساخت: 1396  -  1393
عکاسی پروژه: فرشید نصرآبادی، فرشاد برومند
وب سایت: www.lavafanstudio.ir
ایمیل: Lavafanstudio@gmail.com