آپارتمان پی.اچ نیویورک معماری از اینوکد آرکیتکتور نیویورک، آمریکا، 2011
معرفی آثار انسان دوستانه‌ی، پویا خزائلی پارسا

آپارتمان ال.اِی
طراحی از دیوید گوئرا
بلو هوریزونته، برزیل

Apartment LA
Designed by David Guerra
Belo Horizonte, Brazil

طراحی داخلی این خانه که خانواده‌‌ای با دو فرزند در آن سکونت دارند، توسط معماری به نام دیوید گوئرا انجام شد. وقتی به خانه با دقت نظر می‌کنید، می‌بینید که هم حس و حال راحت خانه‌های حومه‌ای را دارد و هم استایل سرد و خلوت خانه‌های شهری را. ابتدا در طرح پلان خانه تغییرات اندکی اعمال شد. دیوارهایی که نشیمن و بالکن را از هم جدا می‌کرد، برداشته شدند و بالکن تبدیل به یک نیمچه آشپزخانه شد که تنها تنقلات و نوشیدنی‌های بین روز را سرو می‌کند و حالا این بالکن بخشی از فضای داخلی خانه است.
یک شومینه‌ی کوچک توکار در دیواری از نشیمن گذاشته شد و حالت گرم و دعوت‌کننده‌ای به فضا بخشید. هماهنگی منحصربه‌فردی که در این فضا حکمفرماست، در نتیجه‌ی استفاده‌ی منطقی از متريال و رنگ‌ها به دست آمده. مصالح روستیک و طبیعی خیلی خوب در کنار انواع مدرن و تکنولوژیک آن کار شده‌اند؛ موکت پشمی روی کفپوش چوبی، در کنار مبل‌های عریض با رنگ خنثا و مبلمانی از استیل، شیشه و برنز با حالت صیقلی یا چاشنی رنگ زرد مانند صندلی‌های زرد مدرن در پشت کانتر چوبی با خطوطی طبیعی و نسبتاً خشن و گل‌هایی به همین رنگ در جای جای خانه. اما آنچه همه‌ی اینها را با هم تطبیق داده، عبور تمامی اجزای مبلمان و طراحی از فیلتر تکنولوژی‌ست تا ظاهر تمیز و اقتدار شهری را در جایگاه تم غالب محیطی حفظ کرده باشد.
حس راحتی جاری در خانه، ناشی از موارد متعددی مانند مبل‌های عریض و پذیرا با روکش نرم و کوسن‌های بزرگ و حضور مکرر چوب که تمی گرم دارد در جای جای خانه، همچنین سکوها، میز و کفپوش‌ها است. ضمناً کفپوش کل خانه تحت پروسه‌ی بلیچ قرار گرفت تا برق، روشنی و آن اشاره‌ی مدرن را در محیط منتشر کند. اتاق خواب والدین مجلل‌ترین اتاق خانه است، قفسه‌ای با شیشه‌ی ایتالیایی، یک درِ کشویی به عنوان ورودی دارد. رنگ و متريال در این اتاق نیز مانند همه‌ی فضاهای دیگر خانه از همان پالت عنوان‌شده پیروی می‌کند.
اتاق کودکان به‌ واسطه‌ی رنگ، شادمانه‌تر شده و بازیگوشی‌هایی در جزئیات طراحی آن به چشم می‌خورد. سنگ گرانیت کِرم‌رنگ، شیشه و رنگ سفید در سرویس بهداشتی و حمام به‌ کار رفته، اشاراتی کوچک از کاغذدیواری‌های طرح‌دار، با تنوع بصری و ظرافت همراه بوده است.

مدارک فنی


منتشر شده در : پنج‌شنبه, 4 ژوئن, 2020دسته بندی: آپارتمانی, مسکونیبرچسب‌ها: