مرکز درمانی کودکان کیندراِشتاد، طراحی از شرکت اسپانج آرکیتکتز و شرکت معماری آی.اُ.یو آمستردام، هلند، 2008
موزه‌ی علوم کودکان اینچیون، طراحی از شرکت معماری هِیئان، اینچیون، کره‌ی جنوبی

آموزشگاه زبان اس.ال.پی، طراحی از هوآن آی اند ال، گونسان-سی، کره‌ی جنوبی

Gunsan SLP, Designed by Hwan I&L, Gunsan-si, South Korea

ساختمان آموزشگاه زبان اس.ال.پی نمایی دارد که با همه‌ی ساختمان‌های اطرافش تفاوت دارد، بی‌مانند است و چنان جلب توجه می‌کند که بی‌درنگ می‌خواهید به آن وارد شوید و داخلش را هم ببینید. طراح الهامش را از اصل “ظاهر=بازاریابی” گرفت و حجمی کاربردی را در نمای خارجی ساختمان که مانند یک صفحه نمایشگر بزرگ و یکپارچه بود، کار کرد. فرم حجمی هر طبقه نسبت به طبقه‌ی زیرین، بیرون‌زده است، درست مانند یک کیک چندطبقه‌ی واژگون! برای تنوع فرمیک هم حجم مجاور آن از خطوط هندسی و همان پنجره‌ها و شیشه‌های نیمه‌شفاف پیروی نکرد؛ در عوض رنگ‌های روشن و خطوط نرمی دارد که اعلام می‌کند اینجا برای کودکان و دانش‌آموزان جوان است. این ترکیب نامتعارف، نگاه عابران را به‌شدت جلب می‌کند.
تنوع رنگ‌ها در داخل خیلی بیشتر است و به شکل نمادهای گرافیکی ساده و گل، فضای آموزشی شادی ساخته‌اند.
کلاس‌ها در طبقات دوم و سوم هستند. طراح در اینجا برای اعمال شوق و انگیزه، به سراغ این مضمون رفت: «شبیه‌سازی بصری، در آفرینش انگیزه مؤثر است و تکرار انگیزه‌ی محرک، به قلب نفوذ می‌کند.» و این کانسپت در نام‌گذاری هر کلاس و راهروی آموزشگاه پیداست؛ در طبقه‌ی دوم، امید، شادی، رؤیا و … را داریم و در طبقه‌ی سوم، نام مؤسسات آموزشی معتبر و بزرگی همچون: ییل، پرینستن و غیره. راهروها با نقل قول‌های الهام‌بخش و تفکربرانگیز و المان‌های گرافیکی جذاب تزئین شده‌اند.

مدارک فنی


منتشر شده در : چهارشنبه, 2 سپتامبر, 2020دسته بندی: مقالات, آموزشی و تحقیقاتیبرچسب‌ها: ,