Cafe Darbast, AmirHossein Ashaari
بازسازی خانه مهر، اثر علیرضا اقدامی، سپیده شکرچی زاده، مهندسان مشاور فرم

آدرس فود هال، اثر شهروز زمردی

روند طراحی با الهام از جنگلی آغاز شد که با تداخل شاخ و برگ درختان در ترازهای مختلف علاوه بر ایجاد سطوحی برای جانمایی میزها، مسیرهایی برای رفت و آمد و اتصال برگ ها که محل اصلی استقرار مشتریان است به صورت یک شبکه مویرگی فراهم گردید . در ادامه روند طراحی وتکمیل ایده تلاش شد با ایجاد فضای صنعتی و سورئال، روح و ذهن هر مراجعه کننده را به تبلور در راستای رویاپردازی حضور در این جنگل هضم شده در دنیای صنعتی امروز سوق دهد.
این ایده و طرح با ایجاد ترازهای متفاوت با تجعمات انسانی که به واسطه گستردگی سطوح افقی کنسول نسبت به ستون ها و المانهای عمودی، علاوه بر ایجاد ارتباطات بصری منحصر به فرد، حس پرواز و یا نشستن بر روی برگ درختان را به خوبی به میهمانان القا می کند .
فضای کلی رستوران کاملا صنعتی و سورئال می باشد و تلاش بر طراحی المانهایی بوده که علاوه بر هم سویی با این فضا، با استفاده از رنگهای شاخص، مانند بشکه ها یا ظروف رنگی که به عنوان گلدان بر روی هر میز قرار گرفته، و یا گل وگیاه های طبیعی و مصنوعی، و یا ایجاد طراحی هایی روی بدنه بعضی از آشپزخانه ها از جمله ایجاد طرح هایی با بیش از بیست هزار پیچ بر بدنه رستوران ایتالیایی، یا نقاشی های گرافیتی بر بدنه رستوران ساندوچی و یا رستوران برگری و سایر بدنه های سالن و یا ایجاد نقاشی زنده با استفاده از ترکیب نقاشی و پروجکت کردن تصاویر متحرک زنده بر روی یکی از دیوار های اصلی سالن و نورپردازی های زنده در محیط سالن حس خوب گرما را به محیط و فضا اضافه می کند .
در روند طراحی دیواره هر آشپزخانه تلاش شده با ترکیب المانهای هم سو با نوع رستوران و المانهای صنعتی، زیبایی فضا دو چندان شود که در این رابطه میتوان علاوه به موارد ذکر شده به رستوران ایرانی نیز که از ترکیب کاشی های دست ساز ایرانی در زمینه ای از گره چینی سنتی ولی از جنس فولاد استفاده شده اشاره نمود.
نمای بیرونی پروژه کاملا شفاف است و رویکرد طراحی داخلی ( طراحی در ترازهای مختلف ارتفاعی ) این موقعیت را برای مشتریان فراهم می کند تا علاوه بر تجربه فضای خاص داخلی از دید بیرون هم بهره مند شوند.
در پایان لازم به ذکر است در تمام روند طراحی و اجرا تلاش بر این بوده که ذهن هر میهمانی در فضای کاملا سورئال بتواند خود را در فضای این جنگل صنعتی به خوبی حس کند که امید بر این است در این راه به هدف خود رسیده باشیم.

کتاب سال معماری معاصر ایران، 1397
____________________________
عملکرد : تفریحی تجاری
، طراحی داخلی 

___________________________________________            

نام پروژه / دفتر طراحی: آدرس فود هال / رستوران
شرکت طراح / دفتر طراحی:  زمردی و همکاران
معماران اصلی: شهروز زمردی
همکاران طراحی: پیام الرحمن، شیرین باقری، علی مروج
طراحی و دکوراسیون داخلی: زمردی و همکاران
آدرس پروژه: خیابان الهیه، خیابان نیلوفر، نبش مریم غربی، مجتمع تجاری، اداری رویال آدرس
مساحت / زیربنا: 1200 متر مربع
کارفرما: آقایان حسینی، مرادی و شرکاء
تاریخ شروع / تاریخ پایان ساخت: 1395 – 1396
عکاسی پروژه: پرهام تقی اف، سعید فرامرزی
ایمیل شرکت: zomorrodi@zomorrodi-associates.com
وبسایت: 
www.zomorrodi-associates.com

مدارک فنی  __________________________________________________________________________________________

این پروژه اثری است از زمردی و همکاران
برای مشاهده‌ی مشخصات و دیگر آثار زمردی و همکاران در دانشنامه کلیک کنید.