پایگاه خبری هنرمعماری آنلاین

کیارش میلانی نیا2020-11-10T10:24:19+03:30

کیارش میلانی نیا

راه‌های ارتباطی

تلفن همراه: 09121400970
ایمیل: kiamilani@gmail.com
وبسایت: www.kiamilani.com
اینستاگرام: kiarash milaninia

نام و نام خانوادگی: کیارش میلانی نیا
تاریخ تولد: 31-2-1352
شهر محل تولد: تهران
آخرین مدرک تحصیلی / دانشگاه محل اخذ: کارشناسی ارشد معماری- 1378-هنر و معماری تهران مرکز
کارشناسی ارشد طراحی محیط- 1390-دانشگاه تهران
دکتری فلسفه هنر –دفاع از پایان نامه- هنر و معماری تهران مرکز

افتخارات و جوایز:
رتبه برگزیده مسابقه پیشنهادی برای تهران 1392
طرح برنده مسابقه یادمان و مرکز کشاورزی قطر دوحه 1387
رتبه برگزیده مسابقه طراحی باغ موزه دفاع مقدس تهران 1380
طرح برنده مسابقه طراحی سینما آزادی 1377

خلاصه زندگینامه‌ی معمار: پرورش در دامان مادری هنرمند نقاش و پدری پزشک و استاد دانشگاه ارزش هنر و علم را از بدو کودکی به صورت ناخودآگاه در لوح ضمیرم نشاند. هنگام تحصیلات همیشه در مسابقه‌های نقاشی برنده می‌شدم و و بالطبع من که دانش‌آموز رشته ریاضی بودم بهترین انتخابم تحصیل در رشته معماری بود.
در هنگام تحصیل در دانشگاه با توجه به اینکه برادرم سال بالایی من بود و نقش بسیار تاثیرگذاری در آموزش معماری به من داشت همواره جزو دانشجویان ممتاز بودم و از سال دوم دانشگاه شروع به کار معماری در دفاتر و شرکت‌های مشاور نمودم.
از اساتید تاثیرگذار دوره تحصیل که همواره مدیون زحماتشان هستم میتوانم به مرحوم استاد سیدهادی میرمیران و هم چنین داراب دیبا و ایرج کلانتری نام ببرم که افتخار شاگردی این بزرگان را داشتم. بعد از پایان تحصیلات معماری در مقطع کارشناسی ارشد و ورود به دنیای کار حرفه‌ای جذب پروژه طراحی بازسازی موزه ایران باستان که پروژه‌ای با همکاری مشترک دولت ایران و ایتالیا بود به عنوان مشاور و همکار گروه ایتالیایی شدم که حاصل آن پروژه‌ای در ابعاد بین‌المللی بود که کتابی که بر پایه پروژه شکل گرفت برنده کتاب سال معماری گشت.
همکاری من با گروه طراح ایتالیایی در ایتالیا نیز ادامه یافت که ضمن اینکه کار حرفه‌ای را در رم ادامه می‌دادم بورس دولت ایتالیا در زمینه نورپردازی فضاهای فرهنگی برنده شدم.
به عنوان معمار همیشه ضعف موارد مربوط به هماهنگی با محیط در پروژه‌ها میدیدم و این انگیزه‌ای شد برای تحصیل مجدد در رشته طراحی محیط در دانشگاه تهران شد که دید من را به مقوله محیط و نحوه و ارتباط معماری با محیط تغییر داد و سبب ایجاد چند نوآوری از جمله ایجاد باغ‌های عمودی شهری و طراحی روش‌های عملی آن شد که این دانش در مسابقه پیش نهادی برای تهران برای ایجاد پارک‌های عمودی در شهر مورد تقدیر قرار گرفت.
به دلیل علاقه شخصی و هم‌چنین عمق بخشیدن به مطالعات خود تحصیل در مقطع دکتری در رشته فلسفه هنر را آغاز نمودم که شروع تامل جدی در زمینه دیدگاه‌هایی که از وحدت و هماهنگی محیط و انسان می‌نمایند شد و از افراد تاثیرگذار می‌توانم به کن ویلبر نام ببرم.

آثار کیارش میلانی نیا

کریگ ال‌‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­ؤود خانه‌‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­ی بررسی موردی شماره‌‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­ی 16، 1952-1953

کلبه‌‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­ی نوسازی‌‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­شده‌‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­ی کوهستانی ناحیه‌‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­‌‌‌­­‌­­‌‌­­‌­­ی تِتون، وایومینگ، آمریکا

برگشت به بالا