باشگاه آبی بینهایت اثر پژمان طیبی
خانه 6، اثر علی مختاری‌فر و همکاران

گالری جواهرات سام رضی، اثر متین رضی

جواهر همیشه جلوه‌ایی خیره‌کننده برای بشر داشته و هزاران سال است که به عنوان زینت به کار رفته است. علاقه بشر به زیبایی و کمال سبب شد تا از سنگ‌های تزیینی در جواهرات به عنوان قطعه‌ایی زینتی و ارزشمند استفاده کند. جواهر قطعه‌ایی تزیینی است که از فلز قیمتی(طلا ، نقره و …) ساخته شده است و با گوهر‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی زینت شده است. برای اینکه سنگی در زمره گوهر‌ها جا بگیرد نیازمند 3 مشخصه‌ی زیبایی، کمیابی و دوام می‌باشد مانند الماس، زمرد، یاقوت قرمز و … . از این رو یک جواهر دارای قدمت، اصالت، زیبائی و ارزش مادی می‌باشد که با هنر و خلاقیت ترکیب شده و منجر به تولید یک اثر هنری و زینتی می‌شود

ماهیت گالری جواهرات

گالری جواهرات، فروشگاهی است که در آن این محصولات و آثار نفیس به نمایش در می‌آیند و هدف و ماهیت وجودی این فروشگاه تاکید و توجه به این آثار و نشان دادن ارزش و هویت آنها می‌باشد. از این رو در طراحی داخلی گالری این موضوع از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار می‌باشد و ایده اصلی طراحی داخلی تحقق یافتن این هدف می‌باشد. در این پروژه برای رسیدن به این هدف، عوامل مختلفی در طراحی تاثیرگذار هستند که هر کدام از اهمیت خاصی برخوردارند و شکل‌گیری طراحی داخلی این پروژه و رویکرد‌های طراحی در بخش‌های مختلف با توجه به این عوامل صورت پذیرفته است.

نورپردازی

نورپردازی تخصصی جواهرات یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در طراحی داخلی گالری می‌باشد. محصولات گالری از لحاظ متریال‌های به‌کار‌برده شده در آن از ویژگی‌های ظاهری منحصر به فردی برخوردار می‌باشند و تنوع وسیعی دارند و برای نشان دادن رنگ و ماهیت اصلی سنگ‌ها و فلزات، خلوص و پاکی سنگ ها، درخشندگی و ظرافت طراحی هر محصول نیازمند نورپردازی مناسب می‌باشد.

از این رو در طراحی ویترین‌های داخل گالری، نورپردازی هر ویترین مختص به خودش می‌باشد و قابلیت تنظیم شدت و رنگ نور و کنترل از راه دور را دارد تا کارفرما بتواند با توجه به نیاز خود نور ویترین‌ها را تنظیم و کنترل کند.
توجه به هویت سازمانی و برند گالری، خواسته‌های کارفرما و الزامات و محدودیت‌ها، امنیت گالری، کیفیت فضایی و طراحی عناصر معماری داخلی (میز، آینه، ویترین و …) از دیگر عوامل شکل‌گیری پروژه می‌باشند.

معماری معاصر ایران: تجاری

___________________________________

نام پروژه: گالری جواهرات سام رضی
عملکرد: تجاری – فروشگاه هتل پارسیان آزادی
معماران اصلی: متین رضی
کارفرما: سام رضی
تهیه نقشه های فاز 2: متین رضی
آدرس پروژه: تهـــران ، بزرگراه شهـید چــــمران ، تقاطــع یادگـار امـام (ره) ، هتـــل پارســیان آزادی داخل لابی ، مرکـز خریــد واحـد 3
مساحت/زیربنا: 34 متر مربع
طراحی و دکوراسیون داخلی: متین رضی
مشاوران و اجرای نورپردازی: مجتبی پاشایی
اجرای پروژه: مجتبی پاشایی – مسعود امرالهی مجد
سرپرست کارگاه: مجتبی پاشایی
نظارت پروژه: متین رضی
تاریخ طراحی: 30/09/1397
تاریخ شروع ساخت: 12/10/1397
تاریخ پایان ساخت: 12/12/1397
عکاسی پروژه: محمد حسین حمزه لویی
برندهای محصولات مصرفی:
1) ستاره شمال- چراغ‌های روشنایی
2) گالری آدلی – پرده
3) تابلو سر درب و لوگو – ریحان ساین
4) موکت – سازا دیزاین

این پروژه اثری است از متین رضی
برای مشاهده‌ی مشخصات و دیگر آثار متین رضی در دانشنامه کلیک کنید.

منتشر شده در : دوشنبه, 14 اکتبر, 2019دسته بندی: طراحی داخلی, طراحی داخلی / تجاریبرچسب‌ها: