آپارتمان سپید لواسان، اثر شهاب میرزائیان، رامین قدس
ساختمان مسکونی نیلوفر ۲۲، اثر امیر رضا صاحب، استودیو صاحب

مجتمع مسکونی گنج دانش، اثر رامین مهدی‌زاده

این مجتمع مسکونی از ۴ واحد مسکونی تشکیل شده است. طبق برنامه مورد نیاز کارفرما، قرار شد ۳ واحد در۲ طبقه اول و واحد چهارم در طبقه سوم طراحی گردد. دو سوم طبقه اول و دوم هر کدام یک واحد مسکونی ۳ خوابه را تشکیل میدهند. یک سوم باقیمانده طبقه اول و دوم یک فضای لافت را تشکیل میدهند که در طبقه اول آن سالن پذیرایی و آشپزخانه و در طبقه دوم آن اتاقهای خواب قرار گرفته اند که توسط یک پل چوبی به یکدیگر متصل میشوند.

فضای سرویس به صورت یک مکعب آجری آزاد طراحی شده است که از ۴ جهت هیچ گونه تماسی با دیگر فرم ها ندارد. تفاوت مصالح نیز به این تفکیک فرم ها کمک شایانی میکند. طبقه سوم یک واحد مسکونی ۴ خوابه است که به صورت یک واحد همسطح طراحی گردیده است. فضاهای داخلی این پروژه با مصالح طبیعی مانند چوب و آجر پوشانده شده اند که فضای گرمی را برای زندگی فراهم میکند.
با توجه به اینکه کارفرمای این پروژه از ناشرین کتاب در ایران میباشد، توجه به طراحی کتابخانه با پنل های چوبی در اطراف پل معلق جذابیت این فضا را دو چندان میکند. در مجموع استفاده از مصالح طبیعی و ارزان قیمت، توجه به بعد سوم و استفاده مفید از فضاها از خصوصیات این پروژه میباشد.
این پروژه در سال ۱۳۸۵ برنده دوم جایزه معمار شده است.

معماری معاصر ایران: مسکونی

_________________________________            

معمار: رامین مهدی زاده
محل اجرا: تهران، خیابان شریعتی، خیابان محمد خاقانی، خیابان رودکی شمالی، کوچه رامین فخار پلاک 5
کارفرما: علیرضا گنج دانش
اجرا: رامین مهدی زاده، بهمن شکوریان تبریزی
عکس: امید خداپناهی، آرا احدی
گرافیک: رامین مهدی زاده، فرنوش مقدم سامان، امید خداپناهی، سمیه نایب عباس
زیربنا: حدود 1200 متر مربع

این پروژه اثری است از رامین مهدی‌زاده
برای مشاهده‌ی مشخصات و دیگر آثار رامین مهدی‌زاده در دانشنامه کلیک کنید.

منتشر شده در : دوشنبه, 3 دسامبر, 2018دسته بندی: مسکونی, طراحی داخلی, طراحی داخلی / مسکونی, طراحی داخلی / ویلایی, ویلاییبرچسب‌ها: