رستوران سان لیو، اثر محمد کانی‌سواران
لاینز، اثر مهندس محمد عادلی و مهندس پیام سلیمانی رفیعی، آتی‌زیست ایده

رامند کاج اثر آتی‌زیست ایده

پروژه اداری کاج، مجموعه‌ای با مجوز مسکونی بود که با توجه به قرار داشتن در محدوده اداری در نزدیکی میدان کاج مقرر شد برای استفاده کاربری‌هایی با موقعیت اداری در نظر گرفته شود.
بنا در سومین قواره از سمت شرق خیابان اصلی که مرکز اداری منطقه است قرار می‌گرفت که کوچه هرچه به سمت غرب امتداد می‌یافت، بافت اداری کمرنگ‌تر و بافت مسکونی پررنگ‌تر می‌شد.
با محدودیت‌های احداث بنا و ارزشمند بودن سطح اشغال، بنا تا حد امکان متمایل به شرق گردیده و قسمت‌هایی از نما و کلیت سردر ورودی حدود 15 درجه به سمت شرق چرخیده شده‌اند و رو به شرق (خیابان اصلی) کرده‌اند. برای القا حس نظم و مکان‌های اداری، ساختارهای افقی و عمودی کم‌رنگی در چینش آجرها بکار برده شده. بندها و فواصل به نوعی قرار داده شده است که حتی یک آجر هم برش نخورده و همه سالم کار شده‌اند. از سنگ گرانیت تیره مات و همان سنگ با شیار برای تنوع بخشیدن به ورودی استفاده شده، چوب بنا به درخواست کارفرما در نما استفاده شده ولی با جزئیات نصب صحیح که این نوع چوب (ترمو وود) به آن نیاز دارد.
روشنایی‌ها در کف و سقف پیاده‌رو و سردرب حل شده‌اند.
دیواره‌های حیاط با توجه به کاربری اداری با شیشه لمینیت شده کار شده‌اند که فضای سبز و دید درون بنا را به بیرون آورده‌اند،حتی درب ریلی با جزئیات خاص (ریل بیرون ریل بالا و با قرقره) تماما شیشه‌ای است. در بام، برای جلسات اداری و استراحت و آوردن طبیعت باغ بامی یک سازه چادری بزرگ قرار گرفته، برای پوشاندن دستگاه‌های خنک‌کننده از چوب، مش فلزی و گیاه استفاده شده است.

معماری معاصر ایران : اداری            

_________________________________________    

نام پروژه: رامند کاج
عملکرد: اداری
معماران اصلی: مهندس محمد عادلی و مهندس پیام سلیمانی رفیعی
کارفرما: آقای قموشی
آدرس پروژه: میدان کاج،خیابان مقدسی،پلاک2
طول جغرافیایی: 35.780660
عرض جغرافیایی: 51.373544
مساحت/زیربنا: مساحت کلی زمین=994.5 متر مربع/ زیربنای کلی طبقات5064 متر مربع
نوع سازه: بتنی
تاریخ پایان ساخت: 1392

http://atizist.com/

02122400043

این پروژه اثری است از آتی‌زیست ایده
برای مشاهده‌ی مشخصات و دیگر آثار آتی‌زیست ایده در دانشنامه کلیک کنید.

منتشر شده در : پنج‌شنبه, 18 جولای, 2019دسته بندی: اداریبرچسب‌ها: ,