خانه‌ی خیابان اِلِیمَنگ معماری از لوییجی روسِلّی سیدنی، استرالیا، 2010
خانه‌ی کوهستان تاکسون معماری از ریک جوی ناحیه‌ی کوهستانی تاکسون، آریزونا، آمریکا، 2010

خانه‌ی زمینی
معماری از شرکت معماری داخلی جولسون (استیون جولسون، آدام ماگلتون و بیانکا ؤینتر)
ویکتوریا، استرالیا، نوامبر 2010

Earth House
Architecture by Jolson Architecture Interiors
Victoria, Australia, November 2010

معماری معاصر جهان: عمارت، مسکونی، طراحی داخلی

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

عمارت خانه‌ی زمینی با 465 متر مربع مساحت، 4 اتاق خواب و یک باغ در زمینی وسیع در ساحل ویکتوریا واقع شده است. در این سازه‌ی یکپارچه، مرز بین مفاهیم طراحی داخلی، معماری، طراحی منظر و مبلمان تقریباً محو شده است.
نحوه‌ی طراحی سایت و فرم ساختاری خانه به­ دقت بررسی شد تا نمای خارجی و طراحی داخلی آن با بستر و ویژگی‌های منطقه‌ای، در هماهنگی و تطابق کامل باشد. فرم نرم و مار پیچ سایت و مسیرهای ترددِ جاده‌ای معیار طراحی واقع شدند.
خانه‌، که در مرحله‌ی اول با خاک فشرده به‌ همراه خرده‌ سنگ‌‌ های ریزِ منطقه‌ای درست شده، با خیزشی از زمین به سوی آسمان، چشم‌انداز پانورامای روستا و ساحل را به تسخیر خود درمی‌آورد. هر یک از فضا‌های نشیمن، غذاخوری، آشپزخانه، حمام‌ها، اتاق‌های خواب، و اتاق مطالعه در یکی از سازه‌های مدولارِ داخلی قرار دارند که با راهروی باریکی به یکدیگر راه داشته و در یک تجمع بی‌نقص، مجموعه را کامل می‌کنند. این باریک‌ راه‌ها، چاشنی طرح تردد از تاریکی به روشنی و فضاهای شاعرانه و جذاب هستند.
نمای غربی، که دیواری از خاک فشرده‌ی سخت دارد، یک عایق حرارتی خوب در برابر حُرمِ آفتابِ عصرگاهی است و نمای شیشه‌ایِ شرقی، در عوض، تماشای چشم‌انداز زیبای بیرون را از داخل خانه میسّر می‌سازد. خانه در حول یک حیاط مرکزی طراحی شده تا از گزند بادهای شدید منطقه در امان باشد و به‌ علاوه، نور ملایمی از آفتابِ شمالی هم به فضاهای اصلیِ داخل خانه تابیده شود. یک فضای نشیمن و خواب در رو به روی عمارت اصلی، بنا شده که با راهرویی شفاف به ساختمان اصلی متصل می‌شود. درِ کشوییِ راهروی شفاف، رو به سکو و استخر گشوده می‌شود که پیش رویِ این سکو نیز چشم‌انداز شگفت‌انگیزی از طبیعت قرار دارد.

Source: www.archdaily.com
The Phaidon Atlas of 21st Century World Architecture. China: Phaidon, 2008. Pp. 36 -.37.

مدارک فنی