مرکز تحقیقات و توسعه‌ی سی.جِی طراحی از استودیو یزدانی سئول، کره‌ی جنوبی

CJ Research & Development, Designed by Yazdani Studio, Seoul, Korea

طراحان برای ساخت فضای کاری بخش تحقیقاتی شرکت سی.جی، که شعارش “منحصربه‌فرد” است، از شکل گرافیکی لوگوی این شرکت که مانند گلبرگ‌های یک گل بود، استفاده کردند. این بخش در تعریف استراتژی‌های تولید محصول در راستای هدف‌های شرکت به منظور دست‌یابی به یک جایگاه جهانی و رقابت در عرصه‌ی بین‌المللی نقش پررنگی دارد. نیروی محرک و انگیزه‌ی ساخت این فضای تخصصی، تصمیم شرکت سی.جی مبنی بر جانمایی کاربری‌های دارویی، بیوتکنولوژی و محصولات غذایی در یک مکان مستقل جدید بود، با این ذهنیت که این اقدام موجب ارتقای سطح کارایی افراد، بهتر شدن نوآوری‌ها و تسریع فعالیت‌های حضور در بازار داخلی و جهانی شود.
این طرح بی‌نظیر تمامی تسهیلات و مایحتاج تحقیقاتی و توسعه را در سه برج جای داده و جای هیچ‌گونه کمبودی باقی نگذاشته است؛ برج‌هایی که در پی تفکرات دقیق طراحان، پیرامون یک آتریوم مرکزی قد علم کرده‌اند تا تمامی جوانب علوم جاری در معرض دید باشند. آنچه که بیش از همه بر این اتصال سه‌وجهی تأکید کرده، همکاری متقابل سری فضاهای تعاملی دابل‌هایت است که هرکدام از فضاهای آزمایشگاه، دفاتر و امکانات استراحت را در یک برج گنجانده است.
معیار مهم دیگر طراحی، ایجاد و توسعه‌ی اتمسفری سالم، لذت‌بخش و راحت برای محققان و کارمندان بود که با پایه‌گذاری نوع تازه‌ای از تجربه‌ی کارمندی به واسطه‌ی ساخت یک فضای ورزشی، کافه‌ای دلنشین، یک رستوران، محل نگهداری از کودکان و نوزادان و امکانات آموزشی، میسر و به علاوه فضاهایی با زمینه‌های اجتماعی، حرفه‌ای، دیجیتال و با ابعاد و مقیاس‌های مختلف نیز به بقیه‌ی امتیازها افزوده شد.
نمای بیرونی و شکل ظاهری ساختمان که در قالبی پویا و دارای حسی زنده تجسم یافته، جوابی‌ست به طبیعت محیط پیرامونش. یک سری نوارهای سایبانی متخلخل در طول نما کشیده شده‌اند که به طور خودکار در واکنش به جهت و شدت تابش‌های شبانه‌روز در طول سال، موقعیت مناسبی به خود می‌گیرند. همین یک مورد به‌تنهایی تصویری پویا و پرانرژی از شرکت سی.جی و مسئولیت‌های زیست‌محیطی آن به جهان عرضه می‌دارد.